В Министерството на финансите се обсъжда отпускането на безлихвена помощ на БДЖ - малко над 20 млн. лева. Това съобщи финансовият министър Владислав Горанов. Той коментира искането от страна на изпълнителния директор на железницата Владимир Владимиров за държавна намеса.
Запорираха сметки на БДЖ - Пътнически превози
По думите на Владимиров, ако няма такава, железницата трябва да спре. Изявлението беше по повод решение на съда сметките на железницата да бъдат запорирани заради неразплатени задължения. Парите, които ще бъдат дадени на БДЖ, ще дойдат от фискалния резерв.
Горанов заяви, че Министерство на транспорта трябва да положи повече усилия, за да стане железопътният транспорт естествен приоритет. Според него би могло да се предложат мерки, които да ограничат незаконния автомобилен транспорт, както и да се прецизират транспортните схеми на автомобилния транспорт, така че да не влизат в пряка и неравна конкуренция с жп транспорта.
Няма да разпродават активи на БДЖ заради запора на сметки от кредитори
Той уточни, че има изключителен гъст трафик на автомобилните превози, на автобусите, които са в пряка и нелоялна конкуренция с жп транспорта. Ако искаме да напълним един влак от София до Бургас, то трябва да предложим такава услуга, която да удовлетворява пътниците като времетраене, обясни министърът. "Не може, ако на 15 минути тръгва автобус от София за Бургас, да очакваме железниците да са пълни", допълни той.
Министър Московски: Ще решим проблема с БДЖ, но се чудя на наглостта
От другата страна, за да си струва българските данъкоплатци да плащат по няколко стотин милиона лева на година за железопътния транспорт, то влаковете трябва да са пълни. Той допълни, че вече се инвестира много в жп инфраструктура в южното направление и по думите му има възможност скоростта да бъде подобрена.
Запорираха сметки на БДЖ - Пътнически превози
По думите на Владимиров, ако няма такава, железницата трябва да спре. Изявлението беше по повод решение на съда сметките на железницата да бъдат запорирани заради неразплатени задължения. Парите, които ще бъдат дадени на БДЖ, ще дойдат от фискалния резерв.
Горанов заяви, че Министерство на транспорта трябва да положи повече усилия, за да стане железопътният транспорт естествен приоритет. Според него би могло да се предложат мерки, които да ограничат незаконния автомобилен транспорт, както и да се прецизират транспортните схеми на автомобилния транспорт, така че да не влизат в пряка и неравна конкуренция с жп транспорта.
Няма да разпродават активи на БДЖ заради запора на сметки от кредитори
Той уточни, че има изключителен гъст трафик на автомобилните превози, на автобусите, които са в пряка и нелоялна конкуренция с жп транспорта. Ако искаме да напълним един влак от София до Бургас, то трябва да предложим такава услуга, която да удовлетворява пътниците като времетраене, обясни министърът. "Не може, ако на 15 минути тръгва автобус от София за Бургас, да очакваме железниците да са пълни", допълни той.
Министър Московски: Ще решим проблема с БДЖ, но се чудя на наглостта
От другата страна, за да си струва българските данъкоплатци да плащат по няколко стотин милиона лева на година за железопътния транспорт, то влаковете трябва да са пълни. Той допълни, че вече се инвестира много в жп инфраструктура в южното направление и по думите му има възможност скоростта да бъде подобрена.