Близо 1 милион автомобила в страната са със служебно прекратени регистрации за последната година и половина. Причината е липса на застраховка „Гражданска отговорност“. Това заяви началникът на „Пътна полиция“ комисар Бойко Рановски. Той допълни, че е възможно автомобили с български невалидни регистрации да се карат в други страни.
От 3 май 2016 година до октомври 2017 година в България са прекратени близо 1 милион регистрации без сключена "Гражданска отговорност". Началникът на „Пътна полиция“ комисар Бойко Рановски обясни, че е възможно колите да се карат в чужбина въпреки невалидните регистрации. Той допълни, че в повечето случаи се установява, че автомобилът не е регистриран едва когато с него се извърши нарушение.
"Целта беше ние да ограничим управлението на автомобили с български номера извън територията на България от не българи, защото в някои държави това е бизнес. Автомобилите се регистрират в България, изкарват се в Италия и там ги карат италиански граждани. При възникване на произшествие някъде по света или някъде по Европа с този автомобил, и този автомобил ако нямаше "Гражданска отговорност", но се води при нас с валидна регистрация щетите ги поемаше нашият гаранционен фонд", обясни още Рановски.
Той обясни още, че докато не се вземат документите и регистрационните номера на автомобила и не се предадат на "Пътна полиция" на автомобила продължава да се трупа данък.
Рановски коментира и, че от 2 години насам не е необходимо шофьорите да декларират, че са си купили нов автомобил, защото "Пътна полиция" подава тази информация автоматично на Министерство на финансите.
От 3 май 2016 година до октомври 2017 година в България са прекратени близо 1 милион регистрации без сключена "Гражданска отговорност". Началникът на „Пътна полиция“ комисар Бойко Рановски обясни, че е възможно колите да се карат в чужбина въпреки невалидните регистрации. Той допълни, че в повечето случаи се установява, че автомобилът не е регистриран едва когато с него се извърши нарушение.
"Целта беше ние да ограничим управлението на автомобили с български номера извън територията на България от не българи, защото в някои държави това е бизнес. Автомобилите се регистрират в България, изкарват се в Италия и там ги карат италиански граждани. При възникване на произшествие някъде по света или някъде по Европа с този автомобил, и този автомобил ако нямаше "Гражданска отговорност", но се води при нас с валидна регистрация щетите ги поемаше нашият гаранционен фонд", обясни още Рановски.
Той обясни още, че докато не се вземат документите и регистрационните номера на автомобила и не се предадат на "Пътна полиция" на автомобила продължава да се трупа данък.
Рановски коментира и, че от 2 години насам не е необходимо шофьорите да декларират, че са си купили нов автомобил, защото "Пътна полиция" подава тази информация автоматично на Министерство на финансите.