96942
Екотакса няма да спре вноса на замърсяващи коли у нас
Близо 280 000 стари автомобила са внесени у нас през миналата година, каза за Дарик председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили Христо Христов. Той уточни, че най-малко 40 процента от тях са на дизелово гориво.
Променят екотаксите за новите и старите автомобили
Замърсяващи въздуха дизелови автомобили ще продължат да заливат България след забраната им в редица големи европейски градове, заяви Джулия Полисканова от базираната в Брюксел неправителствена организация „Транспорт и околна среда”. Тя смята, че трябва да се намери единно европейско решение, за да не се пренася проблемът с мръсния въздух от Западна в Източна Европа.
Според Христо Христов единственият начин да се справим с проблема със старите коли е реформа в данъчното облагане, но за това няма политическа воля. Промяна на екотаксите, които се плащат еднократно, не е решение, категоричен е той.
Българинът плаща най-високата екотакса за коли в ЕС
Промяна в екотаксите за автомобили ще предложи екоминистерството, обяви министърът на околната среда Нено Димов в интервю за БНТ. Според Христо Христов обаче еднократна такса не може да бъде решение на проблема със старите коли.
"Министърът на околната среда и водите и министърът на финансите веднъж завинаги да разберат, че еднократни такси не променят пазара. Това е много важно, писал съм им писма. Първо, екотаксата отива в частни фирми. Второ, тя се плаща еднократно и дори да стане 300 лева, колата ще си остане завинаги в България. Когато има поетапно оскъпяване на нещо, което замърсява, само тогава то се вади от пазара. Това не съм го измислил аз, а световната практика. Дано веднъж завинаги някои да разбере как се ограничават замърсители и не говоря само за коли. Нека да престанат с тази екотакса. Държавата не взима от тези екотакси един лев. Кой ще се заинтересува веднъж завинаги да печели държавата от тези неща", пита председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили.
Съдът в Германия позволи на градовете да не допускат дизелови коли
Христо Христов каза още, че по данни на асоциацията близо 280 хиляди коли втора употреба са внесени в България през миналата година, като най-малко 40 процента са на дизелово гориво.
Джулия Полисканова от базираната в Брюксел организация „Транспорт и околна среда“ каза, че системата на данъчното облагане е изключително важна за справянето с проблема със замърсяващите въздуха автомобили. Според нея има нужда и от общо европейско решение, тъй като единният пазар не позволява една страна да ограничи дизеловите автомобили на територията си. Колите, които не отговарят на екологичните стандарти не трябва да бъдат изнасяни, смята тя: „Или трябва да се ремонтира и системата за контрол на вредни емисии трябва да се обнови, за да отговаря на стандартите, или, ако това е невъзможно, колата трябва да бъде изпратена за скрап и спряна от движение, тъй като замърсява и не отговаря на стандартите за вредни емисии.“
Българите карат най-старите коли в Европа
Нивата на замърсяване на въздуха в България са едни от най-високите в Европа, като някои от градовете ни оглавяват класациите за мръсен въздух.
Променят екотаксите за новите и старите автомобили
Замърсяващи въздуха дизелови автомобили ще продължат да заливат България след забраната им в редица големи европейски градове, заяви Джулия Полисканова от базираната в Брюксел неправителствена организация „Транспорт и околна среда”. Тя смята, че трябва да се намери единно европейско решение, за да не се пренася проблемът с мръсния въздух от Западна в Източна Европа.
Според Христо Христов единственият начин да се справим с проблема със старите коли е реформа в данъчното облагане, но за това няма политическа воля. Промяна на екотаксите, които се плащат еднократно, не е решение, категоричен е той.
Българинът плаща най-високата екотакса за коли в ЕС
Промяна в екотаксите за автомобили ще предложи екоминистерството, обяви министърът на околната среда Нено Димов в интервю за БНТ. Според Христо Христов обаче еднократна такса не може да бъде решение на проблема със старите коли.
"Министърът на околната среда и водите и министърът на финансите веднъж завинаги да разберат, че еднократни такси не променят пазара. Това е много важно, писал съм им писма. Първо, екотаксата отива в частни фирми. Второ, тя се плаща еднократно и дори да стане 300 лева, колата ще си остане завинаги в България. Когато има поетапно оскъпяване на нещо, което замърсява, само тогава то се вади от пазара. Това не съм го измислил аз, а световната практика. Дано веднъж завинаги някои да разбере как се ограничават замърсители и не говоря само за коли. Нека да престанат с тази екотакса. Държавата не взима от тези екотакси един лев. Кой ще се заинтересува веднъж завинаги да печели държавата от тези неща", пита председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили.
Съдът в Германия позволи на градовете да не допускат дизелови коли
Христо Христов каза още, че по данни на асоциацията близо 280 хиляди коли втора употреба са внесени в България през миналата година, като най-малко 40 процента са на дизелово гориво.
Джулия Полисканова от базираната в Брюксел организация „Транспорт и околна среда“ каза, че системата на данъчното облагане е изключително важна за справянето с проблема със замърсяващите въздуха автомобили. Според нея има нужда и от общо европейско решение, тъй като единният пазар не позволява една страна да ограничи дизеловите автомобили на територията си. Колите, които не отговарят на екологичните стандарти не трябва да бъдат изнасяни, смята тя: „Или трябва да се ремонтира и системата за контрол на вредни емисии трябва да се обнови, за да отговаря на стандартите, или, ако това е невъзможно, колата трябва да бъде изпратена за скрап и спряна от движение, тъй като замърсява и не отговаря на стандартите за вредни емисии.“
Българите карат най-старите коли в Европа
Нивата на замърсяване на въздуха в България са едни от най-високите в Европа, като някои от градовете ни оглавяват класациите за мръсен въздух.