Промяна в екотаксите за автомобили обмислят в Министерството на околната среда и водите, съобщи тази сутрин пред БНТ ресорният министър Нено Димов.
И частни станции ще мерят качеството на въздуха в София
Идеята е да се реагира на забраната за движение на стари дизелови автомобили в някои европейски градове, която според прогнозите ще наводни страната ни с евтини и вредни за околната среда коли.
Българинът плаща най-високата екотакса за коли в ЕС
Като мерки срещу подобен сценарий от екоминистерството предлагат екотаските за автомобили над 5 години да бъдат завишени, за такива до 5 години да се запазят на сегашните стойности, за нови автомобили еко налозите да се намалят, а такива изобщо да няма за хибридите и електроавтомобилите.
Идеята ще бъде обсъдена другата седмица на експертно ниво в министерството, след което ще бъде подложена и на обществено обсъждане.
Вижте идеите за борба с мръсния въздух в София
В момента се водят разговори и с Министерството на транспорта да бъдат затегнати изискванията при годишните технически прегледи, при които да се отчита и какво замърсяване причинява автомобилът. При замърсяване на въздуха общините да могат да забраняват достъпа на някои автомобили до определени части на града е друга промяна, по която се работи.
И частни станции ще мерят качеството на въздуха в София
Идеята е да се реагира на забраната за движение на стари дизелови автомобили в някои европейски градове, която според прогнозите ще наводни страната ни с евтини и вредни за околната среда коли.
Българинът плаща най-високата екотакса за коли в ЕС
Като мерки срещу подобен сценарий от екоминистерството предлагат екотаските за автомобили над 5 години да бъдат завишени, за такива до 5 години да се запазят на сегашните стойности, за нови автомобили еко налозите да се намалят, а такива изобщо да няма за хибридите и електроавтомобилите.
Идеята ще бъде обсъдена другата седмица на експертно ниво в министерството, след което ще бъде подложена и на обществено обсъждане.
Вижте идеите за борба с мръсния въздух в София
В момента се водят разговори и с Министерството на транспорта да бъдат затегнати изискванията при годишните технически прегледи, при които да се отчита и какво замърсяване причинява автомобилът. При замърсяване на въздуха общините да могат да забраняват достъпа на някои автомобили до определени части на града е друга промяна, по която се работи.