Следят стриктно за категориите и услугите на хотелите това лято
Следят стриктно за категориите и услугите на хотелите това лято / netinfo

Грешна информация за категоризацията на туристическия обект, преувеличаване на услугите, които се предлагат за клиентите и необезопасеност на туристическите атракциии – това са основните нарушения на търговци, които Комисията за защита на потребителите констатира и за които ще следи най-много през лятото на 2009-та година. Общо 57 заповеди за временно затваряне на туристически обекти, извършвали подобни нарушения, са издадени през миналата година, съобщи Иван Бъчваров, главен секретар на комисията. От над 7 000 проверки в цялата страна, през 2008-ма са констатирани общо 1186 случая, в които не се е спазвал законът за туризма.

Предвидените санкции за нелоялна търговска практика и заблуда на клиента са в размер от 1 000 до 15 000 лв. Ако въпреки глобата нарушението не бъде отстранено, следва заповед за забрана на съответната търговска практика. При констатиране на опасна услуга, търговецът се задължава да спре предлагането й. В случай, че не го направи, той може да понесе санкция до 25 000 лв., в зависимост от риска на опасност.

Забелязва се спад в броя на жалбите, подадени в звеното за защита на потребителите, отбеляза Бъчваров. Според него обаче не е ясно дали това понижение е резултат от подобряване на услугите, които се предлагат, или от по-слаба активност на туристите.
Сред подаваните потребителски жалби не липсват и абсурдни, коментира Иван Бъчваров. Само преди няколко дни клиенти се оплакали, че определен търговец бил част от терористичната организация “Ал-Кайда” и с продуктите, които предлагал, се стремял да отрови хората.