В Министерството на икономиката, енергетиката и туризма ще бъдат отворени ценовите оферти на фирмите, които участват в проекта за мултимедиен каталог на туристическите обекти и електронен маркетинг на дестинация България.
До края на следващата година с близо 6,5 млн. лева по ОП „Регионално развитие” ще бъде доразвита официалната туристическа страница на България - bulgariatravel.org, и ще бъде създаден мултимедиен каталог на туристически обекти. Изпълнител на проекта е икономическото министерство.
Националният туристически портал ще бъде на девет езика, сред които арабски и иврит, и ще представя над 400 обекта и маршрута, обясни ръководителят на проекта Стоян Георгиев. Доразвитието на сайта ще струва около 1,8 млн. лв.
Анализ на министерствоto показва, че интернет е най-ефективният и ценово изгоден начин за представяне на България като туристическа дестинация.
По данните на Euromоnitor онлайн туристическият пазар в рамките на Европейския съюз до 2011 година се очаква да нарасне с 20 процента и да достигне обем от 65 млрд. евро.