Авариралият участък от тръбопровода във Варненското езеро е открит почти на повърхността във фарватера - на дълбочина около 13 метра, той е бил разкъсан, а причината за това е механично въздействие. Това каза днес Христо Николов - главен инженер във фирма "Хидроремонт", подизпълнител на дейностите под вода и основните възстановителни работи на обекта.
Каква е причината за мъртвата риба във Варненското езеро? (ВИДЕО)
Той уточни, че механичното въздействие се вижда по самата тръба. Специалистът каза, че не може да твърди дали авариралият тръбопровод е бил ударен от преминаващ кораб.
В момента е премахнат дефектиралият участък от тръбопровода, който е с дължина около 270 метра, каза още инженерът. Предстои подготовката на новите тръби, които са от полиетилен с висока плътност и с външен диаметър 500 милиметра.
КЕВР проверява ВиК-Варна за замърсяване на Варненския залив с отпадъчни води
Успоредно се подготвя и новата траншея, в която да се положи новия тръбопровод. Дъното й е с дълбочина 22 метра. Прокопаването й ще започне от утре. Специалистът обясни, че корабите, които преминават са с максимално газене са около 11.5-12 метра, а тръбата ще е на минус 22 метра, т.е. 10 метра разлика между кила на кораба и тръбата. Тръбата е запушена в момента от двете страни и от нея не се излива нищо.
"Работим с идеята максимално бързо да възстановим положението", каза още Христов и уточни, че за работа са нужни около 45 дни. Освен това възстановяването зависи от метеорологичните условия и корабоплаването, защото се работи във водния път.
Каква е причината за мъртвата риба във Варненското езеро? (ВИДЕО)
Той уточни, че механичното въздействие се вижда по самата тръба. Специалистът каза, че не може да твърди дали авариралият тръбопровод е бил ударен от преминаващ кораб.
В момента е премахнат дефектиралият участък от тръбопровода, който е с дължина около 270 метра, каза още инженерът. Предстои подготовката на новите тръби, които са от полиетилен с висока плътност и с външен диаметър 500 милиметра.
КЕВР проверява ВиК-Варна за замърсяване на Варненския залив с отпадъчни води
Успоредно се подготвя и новата траншея, в която да се положи новия тръбопровод. Дъното й е с дълбочина 22 метра. Прокопаването й ще започне от утре. Специалистът обясни, че корабите, които преминават са с максимално газене са около 11.5-12 метра, а тръбата ще е на минус 22 метра, т.е. 10 метра разлика между кила на кораба и тръбата. Тръбата е запушена в момента от двете страни и от нея не се излива нищо.
"Работим с идеята максимално бързо да възстановим положението", каза още Христов и уточни, че за работа са нужни около 45 дни. Освен това възстановяването зависи от метеорологичните условия и корабоплаването, защото се работи във водния път.