Специални машини, които работят при температура на асфалта до минус 5 градуса, ремонтират основни столични булеварди, без да се налага спиране на движението. Това съобщи Валери Велинов от дирекция „Транспортна инфраструктура" към Столична община, по време на демонстрация на техниката за аварийни ремонти на бул. „Президент Линкълн".
По думите му разходите при тази технология са повече заради скъпите материали, отколкото при традиционната, но общата стойност на ремонта излиза три пъти по-евтино, тъй като не се налага допълнително обработване на пътната настилка.
Общо това излиза по-евтино, тъй като се пълни само дупката, докато иначе трябва да се изрязва допълнително асфалт и да отиде повече общ материал, обясни експертът и допълни, че този вариант за пълнене на дупки е три пъти по-евтин от традиционния.
Гаранцията след ремонта по този метод е една година, но по думите на Велинов, ако се спазват правилата, издържа много повече.
Обикновено тези ремонти започват от най-важните и главни улици и се върви към по-малките. Вече са обходени и обработени основни входно-изходни пътни артерии на града и улици с обществено значение.