В следващите месеци трябва да започнат да функционират първите електронни услуги на Столична община. Това заяви кметът на София Йорданка Фандъкова при представянето на проекта за електронна община в присъствието на министъра на електронното правителство Роман Василев. В началото електронната община ще предлага 50 услуги. 45 са насочени към гражданите, а 20 обхващат и фирмите, като някои от тях засягат както физическите, така и юридическите лица.
Услугите в електронната община ще обхващат сфери като местните данъци и такси, общинска собственост, зелена система, социални дейности, транспорт и други, обясни Фандъкова. „Изграждаме центъра за обработка на данни, имаме необходимия хардуер, базовия софтуер, начална комуникационна среда, както и свързаност с основните пунктове за обработка. Всъщност имаме оптична връзка, изградена с 24-те района на София, така че хората да не трябва да обикалят от район на район и в момента сме приключили процедурата за изграждане на контактен център. Очакваме до 4 месеца този контактен център да бъде изграден", каза кметът.
Внедряването на услугите ще се извършва постепенно, като първоначално ще бъдат пуснати само 5 от тях, обясни ръководителят на проекта Явор Джонев.
„Човекът избира услугата, която желае да ползва, излиза формата за заявка, като данните са предварително попълнени в профила на човека, цени и срокове за изпълнение. Формата се сменя в зависимост от поискания параметър. По този начин хората въвеждат само и точно информацията, която е необходима в съответната ситуация, а нямат както в хартиените бланки множество полета и се чудят кои от тях трябва да бъдат попълнени", каза Джонев.
При електронните услуги няма да се изисква електронен подпис, за това подобно на електронното банкиране, експериментално ще се въведе потвърждение чрез SMS.