Автомобилите в София да могат да се движат по основните трасета на града със скорости, различни от 50 км/час. Това е сред предложенията в плана за организация на движението в София, които ще се гласуват днес на заседание на Столичния общински съвет. От фирмата консултант „Мот Макдоналд" са обобщили основните мерки за редуциране на автомобилното движение в центъра. Сред тях е и затваряне на улици, обособяване на еднопосочни улици и въвеждането на трета бус-лента на някои от булевардите. Част от мерките в плана трябва да бъдат изпълнени до 2014 г., а останалите до 2020 г.
Предвижда се още да се изготви стратегия за буферни паркинги от типа „Паркирай и пътувай", както и шест паркинга в центъра. В началото на седмицата изпълнителният директор на Метрополитен Стоян Братоев представи една от идеите за тези паркинги. Сред вариантите е талонът за паркиране за час в буферните паркинги над метрото да е и билет за метрото, а ползването на паркингите за повече време да се заплаща на преференциални цени. Новата технология може да се въведе догодина заедно с пускането на съответните паркинги.
В плана се предвиждат и по-строги изисквания към инвеститорите, обясни за Дарик инж. Огнян Ников от фирмата консултант. „Всеки голям бизнес трябва да бъде вързан с транспортно планиране и транспортно изследване. Изпитваме големи трудности сега с Бизнеспарка, още не сме видели новата зала „Арена" какво ще се случи, ако има голямо събитие. Всички тези обекти трябва преди да се започне строителство да бъдат транспортно изследвани", уточни той.
Сред останалите предложения е и да се направи стратегия за използване на жп структура за градски транспорт или така наречения „трамвай-влак". Съветниците ще гласуват и предложението на кмета Йорданка Фандъкова общината безвъзмездно да придобие от държавата собственост върху имоти - част от терена на околовръстната железопътна линия на София, след решение на Министерски съвет.