В София започват големите летни ремонти. Подготвени са 5 сериозни реконструкции, а вече е готов и идейният проект за Западната дъга на Околовръстното шосе. Той предвижда да се изминават 60 км без нито един светофар, предаде NOVA.
От днес започва и разширението на булевард "Тодор Каблешков" в участъците от булевард "България" до улица "Луи Айер". Ремонтът е на стойност 11 милиона лева, като общината е платила още толкова, за да отчужди имотите, които са до булевард „Тодор Каблешков“. Булевардът ще се разширява на общо седем етапа. Ще бъде разширено дясното платно, а ремонтът ще продължи около пет месеца. Кога точно ще приключи той не е ясно, защото зависи от метеорологичните условия.
„Освен бул. „България”, който се изгражда интензивно започваме в неделя строителни дейности по бул. „Каблешков”. На 15 юни се очаква да започнем реконструкцията на бул. „Монтевидео”, поясни инж. Цветан Божинов, зам.-кмет по строителството, Столичната община.
Очаква се строителството по ул. „Сребърна” да приключи до август. Натоварено ще е и на бул. „Шипченски проход”.
Вече е ясно и как би трябвало да изглежда западната дъга на Околовръстното. Последната част от най-важната пътна артерия в София, където в момента задръствания има и в делник, и в празник.
„По този проект се работи вече 30 години. Наистина заслужава респект и ще даде едно облекчение на целия трафик“, каза главният архитект на София Здравко Здравков.
При разрешените 80 км/ч. обиколка на столицата би трябвало да трае около 40 минути. Два тунела, двуетажно кръгово и няколко естакади, разположени на 6,8 километра път с общо 6 ленти.
Планът предвижда още тунел да извежда трафика от Околовръстното, идвайки от „Младост“ в посока Княжево и Перник.
Княжевци обаче намират пропуски в проекта, защото с разширението на околовръстното ще се разширява и бул. „Цар Борис III”. И не искат тунел.
„Притесненията на хората считам, че са неоснователни, защото ние когато планираме града с трябва да го планираме с една доста по-далечна перспектива от 50 100 години, за да можем да създаваме безпрепятствено преминаване на всички кръстовища“, каза Здравков.
Участъкът от околовръстното ще струва 320 млн. лв. По идейни разчети. Разширението от “Младост” до началото на магистрала “Тракия” ще приключи в края на 2021 г.
От днес започва и разширението на булевард "Тодор Каблешков" в участъците от булевард "България" до улица "Луи Айер". Ремонтът е на стойност 11 милиона лева, като общината е платила още толкова, за да отчужди имотите, които са до булевард „Тодор Каблешков“. Булевардът ще се разширява на общо седем етапа. Ще бъде разширено дясното платно, а ремонтът ще продължи около пет месеца. Кога точно ще приключи той не е ясно, защото зависи от метеорологичните условия.
„Освен бул. „България”, който се изгражда интензивно започваме в неделя строителни дейности по бул. „Каблешков”. На 15 юни се очаква да започнем реконструкцията на бул. „Монтевидео”, поясни инж. Цветан Божинов, зам.-кмет по строителството, Столичната община.
Очаква се строителството по ул. „Сребърна” да приключи до август. Натоварено ще е и на бул. „Шипченски проход”.
Вече е ясно и как би трябвало да изглежда западната дъга на Околовръстното. Последната част от най-важната пътна артерия в София, където в момента задръствания има и в делник, и в празник.
„По този проект се работи вече 30 години. Наистина заслужава респект и ще даде едно облекчение на целия трафик“, каза главният архитект на София Здравко Здравков.
При разрешените 80 км/ч. обиколка на столицата би трябвало да трае около 40 минути. Два тунела, двуетажно кръгово и няколко естакади, разположени на 6,8 километра път с общо 6 ленти.
Планът предвижда още тунел да извежда трафика от Околовръстното, идвайки от „Младост“ в посока Княжево и Перник.
Княжевци обаче намират пропуски в проекта, защото с разширението на околовръстното ще се разширява и бул. „Цар Борис III”. И не искат тунел.
„Притесненията на хората считам, че са неоснователни, защото ние когато планираме града с трябва да го планираме с една доста по-далечна перспектива от 50 100 години, за да можем да създаваме безпрепятствено преминаване на всички кръстовища“, каза Здравков.
Участъкът от околовръстното ще струва 320 млн. лв. По идейни разчети. Разширението от “Младост” до началото на магистрала “Тракия” ще приключи в края на 2021 г.