Ректорът на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски" проф. Маргарита Георгиев оспори обективността на рейтинговата класация на висшите училища в България. Според тазгодишната класация, която бе обявена преди няколко дни, при 8 професионални направления ШУ е класиран на последно място, 10 на предпоследно и 3 в средата на рейтинговата класация.
„Там сме където бяхме и миналата година, но няма как това съотношение да се промени съществено. Причините са в системата на рейтинга и не съм само аз ректора, който изразява недоволство от системата", подчерта проф. Георгиева. По думите й, не може да се съди за онова, което подготвя един университет, като за индикатор с най-голяма тежест се извежда реализацията на възпитаниците му. „Няма как университета да носи отговорност за икономическото развитие на регионите, ние нямаме вина за големия процент безработица в Североизточна България или за по-ниските заплати, с които работят фирмите в нашия регион", коментира ректорът на Шуменския университет.
Според проф. Георгиева висшите училища трябва да отговарят за качеството на обучение на студентите, което в рейтинговата система се измерва само с 25% от общата стойност на рейтинга. Тя посъветва кандидат-студентите, да погледнат всички критерии в рейтинговата класация, а не само крайните оценки.
„Има доста несъвършенства, които са коментирано доста. Има обещания, че тези недостатъци ще бъдат преодолени, но вече 2 години това не се случва", каза още проф. Георгиева. Тя бе категорична, че не се притеснява, че тази класация ще се отрази негативно на имиджа на университета и на кандидат-студентския прием.
Проф. Георгиева съобщи още, че университетът е в изключително стабилно финансово състояние, а акредитационната комисия, която оценява университета е останала доволна от проверката на място.
Междувременно в края на годината 1 600 абсолвенти ще получат дипломите си за завършено висше образование. По-рано днес се състоя и официалната церемония по връчването на дипломите на студенти, на която присъства и голяма част от ръководството на висшето училище.