Шуменският общински съвет прие предложението за одобряване на нова структура на общинска администрация на община Шумен. Числеността на администрацията се намалява от 218, 5 на 190, 5. Намален ще бъде броят на дирекциите в общината от 10 на 9 и ще бъдат разкрити два нови отдела. Завишава се числеността на щатните бройки в администрацията, дофинансирани от собствени източници, от 41 на 46 щатни бройки. Допълнителните 5 бройки ще бъдат прехвърлени от ОП "Стопанска и охранителна дейност" – 4 бр. и 1 бр. От ОП "От социални помощи към осигуряване на заетост".
По време на дебатите съветникът от ГЕРБ Христов Дечев заяви, че с направеното предложение в Дирекция "Европейска администрация и международно сътрудничество" реално се намалява проектния капацитет на общината от 8 на 5 души. Вероятно за разработването на проекти ще се разчита най-вече на външни консултанти, но ние нямаме достатъчно средства за това в бюджета, каза Денчев. Според Веселин Златев от ГЕРБ по този начин се решават не административни, а политически задачи. В отговор кметът на Шумен Красимир Костов заяви, че това е балансът, който администрацията може да предложи на този етап относно структурата и предложение проект за нова структура не е политизиран.
По-рано днес местните парламентаристи приеха и Наредба за принудително изпълнение на заповеди за поправяне, заздравяване или премахване на строежи или части от тях на територията на община Шумен. Tази наредба важи за временни обекти, незаконни строежи и опасни сгради, за които има заповеди за събаряне, но собствениците им не са ги изпълнили.
Прието бе и изменение в Наредбата за определянето и администрирането на местните такси на цени и услуги, като цената за обработка на строителни отпадъци се завишава от 1,50 лв. на 3 лв. за куб. метър. Мотивът за това увеличение е повишената цена на дизеловото гориво и на минималната работна заплата.