4 800 уведомления във връзка с използването на предлагани от НАП електронни услуги са постъпили в шуменския офис на Агенцията от началото на годината. Те са за упълномощаване, оттегляне на упълномощаване и промяна в електронен адрес. През годината чувствително се е увеличил броят на подаваните по интернет от физическите и юридическите лица годишни данъчни декларации спрямо подадените през 2010 г.
За деклариране на доходите тогава по интернет са подадени 517 годишни данъчни декларации за облагане доходите на физическите лица и 1 277 за облагани с корпоративен данък. През настоящата година броят на подадените по интернет годишни данъчни декларации се е увеличил на 876 - за декларациите, подавани от физическите лица и 1 737 - за облагане с корпоративен данък.
За да използват електронните услуги на НАП клиентите на приходната администрация трябва да притежават сертификат за квалифициран електронен подпис, издаден от регистриран доставчик на удостоверителни услуги от Комисията за регулиране на съобщенията. След като се снабди с електронен подпис, всеки клиент, желаещ да ползва тези услуги задължително трябва да подаде заявление за ползване на услугите, като изпрати заявлението по интернет и го подпише с електронен подпис.
Необходимо е да се знае, че плащането на данъци и осигурителни вноски по Интернет не изисква електронен подпис.