„Не можем да загубим такава стратегическа способност, каквато е Летище Русе“. Така отговори кметът Пенчо Милков на постъпилото искане от транспортното министерство летището край село Щръклево да стане държавна собственост.
Той настоя за промени в Закона за българското въздухоплаване, който в момента не поставя наравно държавните и общинските летища. Докато на първите се дава възможност да избират между държавно предприятие или частен концесионер, който да ги стопанисва, при общинските това може да се прави единствено от концесионер.
Транспортното министерство поиска летище Русе и летище Равнец да станат държавна собственост
Кметът обясни, че в официалното писмо от министерството са се съдържали правни неточности, като това, че летището е публична общинска собственост, а то всъщност е частна общинска.
„Веднага върнахме отговор, че съществува правна възможност полетите да се възстановят и то бързо, без да е необходимо летището да стане собственост на държавата“, каза Милков.
„Необходима е промяна в една-единствена дума в закона, която ще позволи с решение на Общинския съвет да учредим правото на ползване към държавата, без тя да става негов собственик“, допълни той.
Кметът изрази надежда, че такова изменение ще бъде подкрепено най-малкото от русенските депутати и ще позволи русенското летище да се оперира от Летище София ЕАД, което разполага с техника и експертиза.
Идеята бе инициирана от министъра на транспорта Николай Събев и подкрепена от общината с юридическо становище и акцент, че собствеността трябва да остане на русенци.
До този работен сценарий се стигна, след като на Община Русе бяха поставени условия, за да използва 2,6-те млн. лв., които от правителството ѝ отпусна през декември.
Въпреки че не предоставя, а получава средствата, тя трябваше да докаже пред Европейската комисия, че парите не представляват нерегламентирана държавна помощ - процедура, която от самия компетентен орган - Министерството на финансите, описват като изключително бавна и прецедент за българска община.
„Най-важното за русенци е полетите да се случат“, подчерта кметът и обясни, че ще продължава да настоява да се срещне на място с министъра, за да се разреши въпросът възможно най-скоро.
Той настоя за промени в Закона за българското въздухоплаване, който в момента не поставя наравно държавните и общинските летища. Докато на първите се дава възможност да избират между държавно предприятие или частен концесионер, който да ги стопанисва, при общинските това може да се прави единствено от концесионер.
Транспортното министерство поиска летище Русе и летище Равнец да станат държавна собственост
Кметът обясни, че в официалното писмо от министерството са се съдържали правни неточности, като това, че летището е публична общинска собственост, а то всъщност е частна общинска.
„Веднага върнахме отговор, че съществува правна възможност полетите да се възстановят и то бързо, без да е необходимо летището да стане собственост на държавата“, каза Милков.
Община Русе
Кметът изрази надежда, че такова изменение ще бъде подкрепено най-малкото от русенските депутати и ще позволи русенското летище да се оперира от Летище София ЕАД, което разполага с техника и експертиза.
Община Русе
До този работен сценарий се стигна, след като на Община Русе бяха поставени условия, за да използва 2,6-те млн. лв., които от правителството ѝ отпусна през декември.
Въпреки че не предоставя, а получава средствата, тя трябваше да докаже пред Европейската комисия, че парите не представляват нерегламентирана държавна помощ - процедура, която от самия компетентен орган - Министерството на финансите, описват като изключително бавна и прецедент за българска община.
Община Русе