/ Искра Койчева, Дарик Пловдив
Репортаж на Искра Койчева
100946
Репортаж на Искра Койчева
  • Репортаж на Искра Койчева
6 дела са образувани в Административния съд в Пловдив по жалби срещу изграждането на пробива под Централна гара в града. Те са срещу решението на ОбС, който прие проекта за изменение на подробния устройствен план за тунела, който ще свърза булевардите „Васил Априлов“ и „Македония“.
 
Бетонният мост в Пловдив отива в историята, заменя го тунел под Гарата

На този етап делата са на различна фаза.
Едно от тях е прекратено, заради невнесена държавна такса. Останалите ще се разглеждат в открити съдебни заседания през март и април.

Припомням, че реализацията на пробива под Гарата ще струва 45 милиона лева. Както Дарик вече ви съобщи, проектът е на НКЖИ и се изпълнява заради изграждането на високо скоростна жп-линия, по която влаковете от Пловдив до Бургас да се движат със средна скорост от 145 км/час.

И пробив под Гарата, и Бетонен мост

Предвижда се премахването на Бетонния мост в Пловдив. Бутането на надземното съоръжение ще стане обаче след като пробивът бъде готов и Община Пловдив изгради алтернативни пътни връзки между южната и северната част на града - „Модър-Царевец и разширението на улица „Кукуш“.

Сегашният пешеходен подлез под гарата ще бъде запазен, а новият тунел ще бъде изграден на изток от него. Ще има развръзки по ул. „Димитър Талев“ и бул. „Македония“, Отчуждените заради проекта имоти ще са 4. Те се намират в район „Южен“.

Пробивът ще започва от бившето кино „Гео Милев“ и ще излиза на бившите хали в Кючук Париж.