/ МОН
Индивидуален подход към различните образователни институции и адаптиране на учебните програми към интересите на учениците. Това бяха част от акцентите в срещата на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков с учителите от СУ “Найден Геров” в Пловдив. Посещението му бе без предварителна подготовка и целеше личен разговор с преподавателите, за да представят проблемите, които срещат в работата си, и предложенията им за промени.

Избрах да дойда тук без да уведомявам никого предварително, за да имаме максимално честен и открит разговор. Защото вашето училище не трябва да се превръща в пример за порицание, а за началото на истинска промяна в системата за обхват”, обясни министър Цоков. По думите му учителите могат да разчитат на всякаква подкрепа, но е много важно да се елиминира формализма и да се взимат повече мерки за задържане на децата в училище.

МОН


Учителите обясниха, че много от децата срещат трудности с българския език и е добре да имат възможност да адаптират учебните програми към техните нужди. Те проявяват и интереси към спорта и творчеството, но материалната база не е достатъчно добре развита. Училището има и своите добри примери - една от възпитаничките днес е дипломиран учител, няколко деца свирят на пиано, а училищният футболен отбор е сред най-добрите в областта.

След тревожните сигнали от началото на годината днес училището е сред най-стриктно следващите правилата и отразяващи отсъствията. Най-вероятно така ще се намали броя на учениците с няколко паралелки, но това е подходът, който ще се следва във всички училища в подобни райони. “Проверките, които започнахме в “Найден Геров”, ще продължат във всички училища, защото това е верният път. Заедно с това обаче трябва да променяме и адаптираме системата, за да спрат учителите да се чувстват изоставени в целия процес”, каза още проф. Цоков.

МОН

Той подчерта, че трябва и да се предлагат повече възможности за професионална подготовка на децата. Учителите споделиха, че децата имат интерес към фризьорство, но по административни причини не са успели да разкрият подобна паралелка. “Трябва да работим и за застъпване на дуалното обучение и да даваме на тези деца професионална подготовка, към която имат интерес и в която могат да се реализират”, подчерта проф. Цоков.