От пресцентъра на общината съобщиха, че кметът на Плевен е изпратил покани за общо събрание на собствениците на етажната собственост и протокол за свикване на общо събрание на етажната собственост.
Според разпоредбата на параграф 56 от ПР на ЗУЕС, Кметът на общината или оправомощеното длъжностно лице в едногодишен срок от влизането в сила на този закон организира провеждането на общи събрания и избор на управителни органи в сградите в режим на етажна собственост, когато не са свикани такива събрания и не са избрани органи.
Кметът или оправомощеното от него длъжностно лице свиква общото събрание по ал. 1 чрез покана, която се поставя на видно и общодостъпно място на входа на сградата в етажната собственост и се публикува на електронната страница на общината или района.
В случай, че свиканото събрание не може да се проведе поради липса на необходимия кворум по чл. 15, ал. 2, кметът на общината или района или оправомощено от него длъжностно лице определя в 14-дневен срок управител и касиер от списъка на собствениците или ползвателите, обитаващи етажната собственост.
При осъществяване на дейностите свързани с управление на етажната собственост, а именно свикване на общо събрание на собствениците и изготвяне на съответния протокол, собствениците на жилища в сгради етажна-собственост се съобразяват с разпоредбите на Глава II от Закона за управление на етажната собственост. Те трябва да организират самостоятелно, на място определено от тях Общо Събрание, като се съобразяват с посочения от законодателя ред в ЗУЕС.
От общината уточняват, че кметаът на Плевен или оправомощено от него лице имат законовото правомощие да свикват общо събрание на етажната собственост, но такива събранията не се провеждат от или в Общинaта като в тях също не участват лица от състава на общинската администрация.