Над 1,1 милиона повиквания са приети през 2013 година в Районен център 112 Кърджали
Над 1,1 милиона повиквания са приети през 2013 година в Районен център 112 Кърджали / netinfo

Над 1,1 милиона повиквания са приети през 2013 г. в Районен център 112 Кърджали, регистрирани са 384 607 сигнали на граждани, от които  246 194 са изпратени за реакция до службите за спешно реагиране. Това съобщиха от пресцентъра на ОД на МВР в Кърджали в Европейския ден на телефон 112 – 11 ноември. В Националната система са приети общо 5 670 211 повиквания, от които 2 127 664 са с конкретни искания на граждани за оказване на помощ, а 1 360 469 пъти са сигнализирани службите за спешно реагиране.

Според началника на Районен център 112 Кърджали Елена Паскалева хората все повече свикват с телефона за спешни повиквания, а злоумишлените, фалшиви обаждания са изключително малко – едва 0,08 процента от общия брой повиквания.

Европейския ден на телефон 112, който тази година е под мотото „Запознай се със своя оператор 112” в Кърджали бе отбелязан със среща на операторите на Центъра с ученици от ГПЧЕ „Христо Ботев”. В нея участваха още шефът на спешна медицинска помощ д-р Атанас Митков, инспектор Васил Динков –служител в „Пожарна безопасност и защита на населението” и  Александър Станев, представител на Регионалния инспекторат по образование в Кърджали.

Бяха посочени ситуациите, при които трябва да се търси единния номер за спешни повиквания.  Той припомни,  че телефонът е универсален за цяла Европа и осигурява безплатен и непрекъснат  достъп до отговорните институции. Работещите оператори обслужват гражданите на няколко езика. Експертите подчертаха, че подаването на фалшиви сигнали е престъпление и призоваха учениците да не се поддават на изкушението.

От Дирекция „национална система 112” към МВР отчитат, че през 2013 година значително се е повишила ефективността на телeфон 112, като при средно намаление на броя на приетите обаждания с около 12%, е налице около 1% увеличение на случаите, предадени на полицията, Спешна медицинска помощ и останалите служби за спешно реагиране - Планинска спасителна служба, ДА „Морска администрация”, Агенция „Пътна инфраструктура”.

Основен фактор за това е намалението на нерегламентираните повиквания вследствие на по-добрата информираност на гражданите за предназначението на телефон 112.

През годината средно на денонощие в системата са генерирани между 15000 и 16000 обаждания.

През 2014 г. Дирекция „Национална система 112” ще продължи да работи по пилотното внедряване на услугата eCall в Център 112 - София, на част от територията на Западна България.