Марк Жирардели впечатлен от Перперикон и музея в Кърджали, ще ги рекламира по света
Марк Жирардели впечатлен от Перперикон и музея в Кърджали, ще ги рекламира по света / netinfo

С посещение на Историческия музей в Кърджали започна обиколката на туристическите забележителности в областите Кърджали и Хасково на петкратния шампион по ски алпийски дисциплини Марк Жирардели, воден от министърът на туризма Николина Ангелкова.

След като разгледа една от най-богатите музейни експозиции в България, Жирардели написа в Книгата за посетители на музея: „За мен беше истинска чест да посетя едно място с такава древна история. Тук става дума за неолитната ера, 10 хиляди години преди Христос. Нещо, което очаквам да видя в Париж, но не и в България. Чест бе за мен!”.

„Жирардели е прекрасен посланик на България, във фейсбук-страницата си има милиони почитатели, с които ще сподели видяното тук. Показвайки по този начин какво имаме със сигурност ще насочим фокуса към нашата страна, каквато е и част от моята работа като министър”, мотивира обиколката си министър Ангелкова. .

А именитият и спътник я допълни: „Основната ми задача е да опозная красотите на България и със сигурност Кърджали е едно от най-красивите неща, които съм виждал. А работата ми е да разговарям с хора и да споделям тези красоти”.

Като почитател на древната история, той се оплака, че в родния му град в Швейцария няма такива артефакти, каквито видя тук, и се закани да доведе непременно семейството си в Кърджали.

От думите на министър Ангелкова стана ясно, че в момента Жирардели работи по изработването на стратегия на планинския туризъм в България. „Крайно време е да обърнем тенденцията да говорим за зимен туризъм зимата и за летен през лятото. Ето защо ние вече сме стартирали подготовката за лято 2016-а, а в момента подготвяме следващия зимен сезон”, коментира министърът на туризма.

По думите й в момента Министерството на туризма стартира две кампании за насърчаване на вътрешния туризъм. Едната се провежда съвместно с местните власти, които подават информация за туристическите си дестинации. „на базата на събраната информация Кърджали ще бъде рекламиран във Варна, Варна в Кърджали или Великотърново и Плевен и т.н И всеки който минава и посещава Варна, ще може да се насочи и към Кърджали”, обясни идеята на кампанията министър Ангелкова.

По думите й сумата за реклама на вътрешния туризъм е заложена в Закона за държавния бюджет. Тя е 5,2 милиона лева. Отделно от тях, за насърчаване на вътрешния туризъм и реклама по паневропейски телевизии имало още около 7,5 милиона лева европейски средства.

 

След музея обиколката на Марк Жирардели и министър Ангелкова продължи с посещение на средновековния манастирски комплекс „Свети Йоан Предтеча” в Кърджали и скалния град Перперикон, където прояви жив интерес към тракийската цивилизация, начина на живот на траките, техния бит.