Камерите монтирани на редица пътни участъци, като например в селата Цървеняно, Мурсалево, Гърляно, са собственост на Агенция „Пътна инфраструктура", отговориха за Дарик от Областно пътно управление- Кюстендил. Те не засичат скоростта на МПС, а служат за отчитане на трафика по републиканската пътна мрежа.
Ето и местата, на които са поставени камери- броячи, предоставен ни от ОПУ- Кюстендил:
• АМ „Струма", участък „Долна Диканя-Дупница";
• път І-1/Е79 Даскалово - Дупница- Благоевград: преди отклоненето за с. Пиперево, преди гр. Бобошево, в с. Мурсалево и кв. „Левски" на гр. Кочериново;
• път І-6/Е871 Граница Р Македония - Гърляно - о.п. Кюстендил-Радомир: при с. Гърляно, след с. Жиленци, в с. Ябълково и с. Цървеняно;
• път ІІ-62 Кюстендил - Дупница - Клисура: след с. Пиперков Чифлик и в гр.Дупница;
• път ІІІ-104 Дупница - Благоевград - Бобошево- Четирци: в гр. Бобошево;
• път ІІІ-107 Дупница - Благоевград - Кочериново - Рила - Рилски манастир-Кирилова поляна: в гр.Кочериново.
В момента Агенция „Пътна инфраструктура" изгражда Система за автоматизирано събиране и анализ на данни за пътния трафик по автомагистралите и пътищата първи, втори и трети клас. Технологията, по която се осъществява броенето на трафика, е комбинация от камери, които разпознават преминаващите моторни превозни средства и по софтуерен път определят направлението на движение. Чрез индуктивни рамки, разположени в пътната настилка, се извършва класификация на видовете превозни средства - леки автомобили, камиони, автобуси и т. н. Системата може да проследява генерирането на пътния трафик чрез неговия произход, предназначение, направление и време за преминаване.
Автоматичните устройства отчитат трафика 24 часа в денонощието и 365 дни в годината. Досега тази информация се събираше изцяло ръчно.
Чрез измерването на трафика по пътната мрежа се доказва целесъобразността на извършените строително-монтажни дейности и устойчивостта на проектите във времето. Интензивността на автомобилното движение е един от най-важните индикатори за оценка и анализ на необходимостта от инвестиционни проекти по пътната мрежа. Този показател е в основата на всеки анализ „разходи-ползи" за доказване на необходимостта от капиталови разходи, съобщават за Дарик от ОПУ- Кюстендил.
Камери са монтирани на: