Николай Сираков откри какво е общото между Хенри Форд, Стив Джобс, тунела под Шипка и тролейбусите
Николай Сираков откри какво е общото между Хенри Форд, Стив Джобс, тунела под Шипка и тролейбусите / 100 вести

Общото между големите производствени магнати Хенри Форд и Стив Джобс откри областният управител Николай Сираков в разговор с репортер на „100 вести” за два габровски проекта, които въпреки доказаната необходимост се реализират трудно. Става дума за Обходния път с тунел под Шипка и Интегрирания проект за градския транспорт.

Форд казва: „Ако бях питал хората какво искат, те щяха да ми кажат, че искат по-силен и як кон. И така никога нямаше да се роди колата”. А Стив Джобс казва: „Аз никога не съм се интересувал от това какво искат хората, защото те не подозират какво би могло да се създаде".

Това важи за тунела под Шипка и тролейбусния транспорт, според Николай Сираков, който изразява становището си пред "100 вести".

Николай Колев, председател на Инициативния комитет за провеждане на референдум за развитието на електротранспорта в Габрово чрез закупуване на нови тролейбуси, също изразява своето мнение пред "100 вести".

"Неколкократно от страна на Община Габрово се правят опити за внушение, че цените на новите тролейбуси са много високи и един брой 12-метрово возило струвало над 1 млн. лева.

Дори и в най-завишените стойности на поръчки за тролейбуси цената на единичните тролейбуси не достига подобни нива. От закупените у нас нови тролейбуси единствено софийските съчленени 18-метрови возила са на стойност малко над 1 млн. лева всяко.

Всички 12-метрови от производителя „Шкода-Соларис“, спечелил всички поръчки по оперативни програми (описано по-долу), са на цена от 800 до 970 хил. лева единият в зависимост от екстрите. В същото време същият производител предлага модел „Шкода- СОР“, който е в по-нисък ценови клас – от 680 хил. лева за брой".

Други теми от изднанието:

Колектив от Техническия университет в Габрово направи демонстрация на зарядна станция за електромобили във френския град Дуе.

Разработката има две много важни особености, с които може да съперничи на съвременните иновации, смятат нейните създатели. Първо, зареждането се осъществява безконтактно, т. е. между зарядната станция и електромобила няма кабел.

Второ, зарядната станция е предназначена за бърз заряд на електромобили, като за 30 минути се зарежда батерията до 90% от нейния капацитет.

47-годишен загина припожар, съобщава вестник "100 вести". Смрад, мръсотия и празни бутилки сочеха клошарското обиталище. Подобна участ грози и други къщи наоколо.