„Нито един от управляващите до момента няма право и една дума да каже срещу нас, защото в случая се видя с каква техника работят момчетата от железницата". Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, след участието си в спасителната операция за бедстващите пътници на БДЖ на гара Плачковци. От тревненската гара той успя да стигне до блокираните пътници с дизелова мотриса за поддръжка на контактната мрежа, произведена през 1968 г. „Трябва да знаете , че не е пипнато нищо през тези 20 г. Нямам обяснение защо механизацията, с която се прочистват релсите е от 68-ма година", допълни Московски. Той подчерта, че този железопътен път е коридор номер 9, който е трансевропейски и тепърва ще се развива. По неговите думи недопустимо е да няма никакъв ангажимент държавата, правителството и самата компания този международен коридор да бъде оставен на такова безхаберие. „Разбира се, това е нашият ангажимент и предизвикателство - да го променим. Надявам се, януари да се подпише заема със Световна банка. Там има предвидени средства около 140 млн. точно за закупуване на такъв тип механизация, така че надявам се скоро хората, които работят по поддържане на жп. линията да бъдат добре оборудвани", коментира Московски. Той подчерта, че на среща с представители на Еврокомисията е станало ясно, че се дава пълен приоритет на коридор номер 9 - за Габровско това включва жп линия, тунела под Шипка и обходния път на Габрово. "Това, че ЕК дава приоритет на тези проекти означава, че те ще се финансират с евросредства. Този коридор ще го има. Имаме напреднала проектна готовност за тунела под Шипка. Надяваме се, още този програмен период, до 2015 , да се започне с реални строителни действия", допълни Московски, като уточни,че за жп линията ще е необходимо малко повече време, но при всички положения най-вероятно до 2014г. ще започне да се изпълнява и тя. Там ще трябва да се модернизира, да се направи допълнителна сигнализация и да се увеличи скоростта, колкото позволява терена.
„За хората в този район това трябва да е важно и да го знаят - отстъпление от това няма. Не само защото го искаме, то вече е основен приоритет на ЕК", каза още Московски и допълни, че през 2009 г. коридор номер 9, изобщо не е присъствал на картата.
"Благодарение на екипната работа в транспортното министерство, на екипа на министър Дончев и Таня Христова за година и половина коридор номер 9 вече е включен в картата на европейските транспортни коридори като приоритетен, а окончателният й вариант беше представен вчера от Европейската комисия", завърши Московски.