Лиляна Павлова: Година и половина проектът за тунел под Шипка е бил поставен на трупчета
Лиляна Павлова: Година и половина проектът за тунел под Шипка е бил поставен на трупчета / DarikNews.bg
Лиляна Павлова: Година и половина проектът за тунел под Шипка бе "поставен на трупчета"
77800
Лиляна Павлова: Година и половина проектът за тунел под Шипка бе "поставен на трупчета"
  • Лиляна Павлова: Година и половина проектът за тунел под Шипка бе "поставен на трупчета"

През последната година има голямо забавяне на проекта за западен обходен път на Габрово и тунел под връх Шипка, това заяви вицепремиерът Томислав Дончев, който заедно с министрите Лиляна Павлова и Ивайло Московски направи инспекция на строителния напредък на съоръжението.

По думите на Дончев правителството спасява един закъснял проект.

Лиляна Павлова: Година и половина проектът за тунел под Шипка е бил "поставен на трупчета"
netinfo

"Задачата ни е да бъде използван всеки ден от 2015 г., за да се построи това, което може да се направи в рамките на стария програмен период".

Голямото забавяне идва от закъснелите процедури по отчуждаване.

"Втората задача, която преследваме е самия тунел. След завършването на трасето на довеждащия път имаме амбицията от 2016 г. да започнем строителството на тунела под Шипка", каза Дончев.

"Искам да подчертая категоричната ни воля да започнем реално строителните работи, които остават, защото това което остава е най-сложното, като довеждаща инфраструктура до самия тунел", бе категорична Лиляна Павлова.

Предстои изграждането на един по-малък тунел и сложен за изпълнение виадукт.

Година и половина на строителя на обекта не е дадено разрешително за строеж, разкритикува министър Павлова.

В момента текат отчуждителните процедури, след което ще се издаде разрешително на строителя на обекта. По думите на Лиляна Павлова година и половина проекта за тунел под Шипка е бил "поставен на трупчета".

Лиляна Павлова: Година и половина проектът за тунел под Шипка е бил "поставен на трупчета"
netinfo

"Следващата стъпка е пълната мобилизация на строителя, за да довърши тази най-сложна част, която е най-тежка и скъпа. Ще се наложи и работа в есенно-зимни условия, за да се спази срока на валидност на европейското финансиране", е категорична Павлова.

Втората фаза на този проект, а именно изграждането на самия тунел под Шипка, остава изключителен приоритет за правителството. По думите на министър Павлова, макар и като резервен в оперативната програма, той идва на дневен ред веднага след автомагистрала Струма. Ще се финансира и изграждането на първите 60 км. от магистрала Хемус.

През следващата година ще се придвижат процедурите, в това число и избор на изпълнител на тунела под Шипка.

Амбицията на кабинета е трите обекта да бъдат реализирани паралелно.