Европейските институции трябва да гледат на гражданите и бизнеса като на свои клиенти
Европейските институции трябва да гледат на гражданите и бизнеса като на свои клиенти / www.struma.com

"В съществуващите инициативи  на Европейската комисия за  облекчаване на бюрокрацията  липсва конкретен акцент върху  премахването на административния  товар при работа с евросредства", заяви евродепутатът Андрей Новаков по време на дискусия със зам.-председателя на Европейската комисия Франс Тимерманс в Европейския парламент.

Според евродепутата, въпреки реформираната кохезионна политика, кандидатстването, управлението и отчитането при работа с евросредства се явява все още бюрократичен процес в много държави-членки.

Големият брой документи, дългите срокове и сложните процедури от кандидатстване до плащане са в пряк ущърб на крайните бенефициенти - гражданите и бизнеса.

Немалка част от евросредствата биват погълнати от съпътстващата ги административна тежест, което намалява инвестиционния потенциал на кохезионната политика.

"За да разтоварим  гражданите и бизнеса от излишната бюрокрация при робота с евросредства, са необходими конкретни стъпки, обвързани в срок", заяви Новаков.

Той обърна внимание върху четири свои предложения: структурирана инициатива от страна на Комисията към държавите-членки с цел да намалят бюрократизирането на европейски правила при въвеждането им на национално и местно ниво; мерки за облекчаване на бюрокрацията при осъществяването на контролните дейности спрямо бенефициентите, като контролът трябва да бъде базиран на риска и пропорционален на размерите на организациите-бенефициенти; обвързващи цели за държавите-членки с цел ускорено преминаване към електронни обществени поръчки в ЕС; мерки за намаляване на изискванията за предоставяне на данни и информация от страна на бенефициентите.