150 абонати на ЕНЕРГО-ПРО все още са без захранване в труднодостъпни райони на община Габрово, където екипите продължават да работят в пресечени терени с преспи, достигащи метър височина. Това съобщават от дружеството.
В резултат на природната стихия без електричество са останали 30 000 клиенти от близо 300 населени места на територията на областите Габрово, Велико Търново, Шумен, Разград, Силистра и Търговище. Всички екипи на ЕНЕРГО-ПРО Мрежи в засегнатите райони са мобилизирани за отстраняването на стотиците аварии, причинени от мокрия сняг, обледеняванията, силният вятър и многобройните счупени клони и паднали дървета.
"Специалистите, оборудвани с необходимите средства за работа в зимни условия и високопроходима техника, която да осигури по-бърз достъп до повредите в пресечените терени, работиха усилено в продължение на денонощия. Въпреки суровите условия на работа и труднодостъпните райони на електропроводите, най-вече в Еленския и Габровския Балкан, екипите успяха в рамките на 6 часа да възстановят електрозахранването на близо 20 000 клиенти в 137 населени места. Предвид изключително сложната ситуация в планинските райони, Съветът за управление при кризи в ЕНЕРГО-ПРО своевременно пренасочи допълнителен ресурс от по-малко засегнатите области към бедстващите райони, за да ускори процеса по възстановяване електрозахранването на хората", информират от ЕНЕРГО-ПРО.
Вследствие на тежките метеорологични условия и усложнената обстановка възникнаха множество вторични аварии по електропроводите средно напрежение в същите, а и в други населени места в засегнатите области. Аварийните екипи продължиха работа и през изминалите денонощия, за да отстранят повредите и към 18:00 часа на вчерашния ден електрозахранването на 27 000 клиенти от над 200 населени места беше възстановено. Специалистите на дружеството по места поддържат непрекъснат контакт с местните власти и представители на „Гражданска защита“, за да обменят актуална информация и да координират действията си по бързото отстраняване на авариите.
В рамките на трите дни, през които обстановката в бедствените райони на територията на ЕНЕРГО-ПРО беше най-усложнена, операторите от денонощния телефонен център на компанията са приели над 23 300 обаждания от клиенти на дружеството.