Приемо-предавателният протокол за новия подходен канал на Пристанище Бургас ще бъде подписан днес. В процедурата ще участват заместник министъра по транспорта Даниела Никифорова, председателя на борда на директорите на пристанището Нели Бенева, изпълнителния директор Аргир Бояджиев, представители на Dredging International - фирмата-изпълнител на удълбаването на канала, Pasific Consultants International - консултантът по проекта за разширението на пристанището, Петър Сеферов - изпълнителен директор на ДП ”Пристанищна инфраструктура” в качеството си на възложител на изграждането на подходния канал, Живко Петров - изпълнителен директор на ИА "Морска администрация”, бригаден адмирал Георги Мотев - командир на военноморска база Бургас.
Договорът за изпълнението на подходния канал на Пристанище Бургас беше подписан на 23 ноември 20006 година. Една година беше срокът за неговото удълбаване. След търг на ДП "Пристанищна инфраструктура” работата беше възложена на белгийската фирма "Дреджинг интернешънъл”, позната с драгажната си дейност в повечето големи европейски пристанища. В процеса на работа бяха изгребани 4 млн 150 хил куб. метра драгажна маса, а дълбочината на канала достигна до 15,78 метра. По удълбаването работеха три драгажни кораба на фирмата-изпълнител, снабдени с техника за обезвреждане на старите амуниции, открити на дъното при разширението на пристанището. Удълбаването на подходния канал беше обособено като отделна дейност от работата на изпълнителя "Пента Оушън Мицубиши” по Проекта за разширение на Пристанище Бургас. Японската банка за международно сътрудничество, която финансира дейността, одобри отделянето му като самостоятелна дейност, след като непредвидена наличност от стари боеприпаси наложи съкращаването на проекта.
Първият тест на подходния канал беше преминаването по него на моторния кораб под кипърски флаг "Понтовремон” на 2 ноември. Тогава натовареният със 75 630 т. въглища кораб от типа "Панамакс” успя по тъмно да премине безпрепядствено новия канал преди всички.
Договорът за изпълнението на подходния канал на Пристанище Бургас беше подписан на 23 ноември 20006 година. Една година беше срокът за неговото удълбаване. След търг на ДП "Пристанищна инфраструктура” работата беше възложена на белгийската фирма "Дреджинг интернешънъл”, позната с драгажната си дейност в повечето големи европейски пристанища. В процеса на работа бяха изгребани 4 млн 150 хил куб. метра драгажна маса, а дълбочината на канала достигна до 15,78 метра. По удълбаването работеха три драгажни кораба на фирмата-изпълнител, снабдени с техника за обезвреждане на старите амуниции, открити на дъното при разширението на пристанището. Удълбаването на подходния канал беше обособено като отделна дейност от работата на изпълнителя "Пента Оушън Мицубиши” по Проекта за разширение на Пристанище Бургас. Японската банка за международно сътрудничество, която финансира дейността, одобри отделянето му като самостоятелна дейност, след като непредвидена наличност от стари боеприпаси наложи съкращаването на проекта.
Първият тест на подходния канал беше преминаването по него на моторния кораб под кипърски флаг "Понтовремон” на 2 ноември. Тогава натовареният със 75 630 т. въглища кораб от типа "Панамакс” успя по тъмно да премине безпрепядствено новия канал преди всички.