Достъп до системата за наблюдение на снегорините в Бургаско поискаха от Областния кризисен щаб по време на среща за зимната подготовка в областта. От там са изпратили писмо до Агенция пътна инфраструктура с искане сигналът, който излъчват GPS системите на почистващата техника да бъде видим и в Областна администрация Бургас, където се провеждат заседанията на щаба.
Към настоящия момент местоположението и движението на техниката, ангажирана със зимното почистване, могат да бъдат наблюдавани в реално време само от представители на пътната агенция в града. Искането, с информацията да разполагат и останалите институции в кризисния щаб, е с оглед по-добрата координация, бързото взимане на решения и осигуряване на адекватни действия по време на бедствени ситуации.
Освен, че техниката ще може да бъде насочвана и концентрирана към най-проблемните участъци в региона, от информацията посредством медиите ще могат да се възползват и гражданите. По този начин ще се осигури необходимата публичност за броя на почистващите машини и местата, на които работят във всеки един момент. От областния кризисен щаб са категорични, че мярката ще подобри работата на институциите и ще засили контрола върху почистващите фирми.
От позицията на човек прекарал няколко бедствия на терен, областният управител Вълчо Чолаков предложи при всяка ситуация, налагаща свикване на Щаб, част от същия да бъде разпределян по места. Това е важно, за да бъдат взимани решения на база на случващото се в конкретния момент, без излишно забавяне и предаване на данни от човек на човек.
„На терен се работи най-добре, печели се време, вижда се реалната обстановка, може да се действа незабавно. Щабът има много голямо значение за овладяване на кризи, но позициониран на едно място не може да обхване всичко случващо се. Решенията не трябва да се взимат от една сграда, институциите трябва да са на мястото на бедствието, там където хората имат нужда от нас. Разчитам да получим достъп и до системата за наблюдение на снегорините, в крайна сметка те са основната и най-важна техника. Ако предложенията ми се възприемат, смятам че бихме били много по-ефективни“, коментира Вълчо Чолаков.
По време на срещата се обсъдиха и други предложения, които според представителите на компетентните институции биха подобрили работата им в кризисни ситуации. Сред тях е разработване на ясен алгоритъм за действие при различни бедствени ситуации, с конкретни стъпки и ангажименти на всяка от институциите участващи в работата на щаба.
Представители на пожарна, полиция и пътна агенция стартират проверки на техниката и наличието на почистващи средства, като до края на месеца запасите от инертни материали, сол, луга трябва да бъдат осигурени, стана ясно още по време на заседанието. Автомобилите на спешната помощ са преминали задължителния технически преглед и са оборудвани за зимни условия.
Извършена е актуализация на списъците от болни на хемодиализа, хронично болни и родилки, направена е необходимата организация за извозването им до болнично заведение в случай на бедствие или затворени пътища.
Във всички населени места е осигурена и необходимата леглова база за провеждане на медицински процедури, в случаите когато транспортиране е невъзможно. По данни на регионалния инспекторат по образование всички училища на територията на областта са преминали профилактика на отоплителните системи, а необходимите материали за отопление са налични, създадена е и организация за извозване на учениците от малките населени места до общинските центрове при влошена зимна обстановка.
.
Към настоящия момент местоположението и движението на техниката, ангажирана със зимното почистване, могат да бъдат наблюдавани в реално време само от представители на пътната агенция в града. Искането, с информацията да разполагат и останалите институции в кризисния щаб, е с оглед по-добрата координация, бързото взимане на решения и осигуряване на адекватни действия по време на бедствени ситуации.
Освен, че техниката ще може да бъде насочвана и концентрирана към най-проблемните участъци в региона, от информацията посредством медиите ще могат да се възползват и гражданите. По този начин ще се осигури необходимата публичност за броя на почистващите машини и местата, на които работят във всеки един момент. От областния кризисен щаб са категорични, че мярката ще подобри работата на институциите и ще засили контрола върху почистващите фирми.
От позицията на човек прекарал няколко бедствия на терен, областният управител Вълчо Чолаков предложи при всяка ситуация, налагаща свикване на Щаб, част от същия да бъде разпределян по места. Това е важно, за да бъдат взимани решения на база на случващото се в конкретния момент, без излишно забавяне и предаване на данни от човек на човек.
Седем важни правила за безопасност на пътя през зимата
„На терен се работи най-добре, печели се време, вижда се реалната обстановка, може да се действа незабавно. Щабът има много голямо значение за овладяване на кризи, но позициониран на едно място не може да обхване всичко случващо се. Решенията не трябва да се взимат от една сграда, институциите трябва да са на мястото на бедствието, там където хората имат нужда от нас. Разчитам да получим достъп и до системата за наблюдение на снегорините, в крайна сметка те са основната и най-важна техника. Ако предложенията ми се възприемат, смятам че бихме били много по-ефективни“, коментира Вълчо Чолаков.
По време на срещата се обсъдиха и други предложения, които според представителите на компетентните институции биха подобрили работата им в кризисни ситуации. Сред тях е разработване на ясен алгоритъм за действие при различни бедствени ситуации, с конкретни стъпки и ангажименти на всяка от институциите участващи в работата на щаба.
Представители на пожарна, полиция и пътна агенция стартират проверки на техниката и наличието на почистващи средства, като до края на месеца запасите от инертни материали, сол, луга трябва да бъдат осигурени, стана ясно още по време на заседанието. Автомобилите на спешната помощ са преминали задължителния технически преглед и са оборудвани за зимни условия.
Извършена е актуализация на списъците от болни на хемодиализа, хронично болни и родилки, направена е необходимата организация за извозването им до болнично заведение в случай на бедствие или затворени пътища.
Първите десет дни полицията разяснява, след това глобява!
Във всички населени места е осигурена и необходимата леглова база за провеждане на медицински процедури, в случаите когато транспортиране е невъзможно. По данни на регионалния инспекторат по образование всички училища на територията на областта са преминали профилактика на отоплителните системи, а необходимите материали за отопление са налични, създадена е и организация за извозване на учениците от малките населени места до общинските центрове при влошена зимна обстановка.
.