Почина дългогодишният шеф на Фолксваген Фердинанд Пиех, пише Дойче веле.
Пиех беше изпълнителен директор между 1993 и 2002 г., както и патриарх на фамилията, която управлява базирания във Волфсбург автомобилен концерн.
82-годишният Пиех колабирал в ресторант в град Розенхайм, пред очите на съпругата си Урсула. Той бил откаран в болница от линейка, където починал. Причината за смъртта все още не е известна.
Все още не е решено къде ще бъде построен новият завод на Volkswagen
Под управлението на Фердинанд Пиех Фолксваген се превърна от регионален производител в глобален автомобилен конгломерат. Неговата визия за компанията се счита за основната причина Фолксваген да стане най-големия производител на автомобили в Европа.
Най-редките версии на VW Golf, които са излизали на пазара (ВИДЕО)
След като напуска поста изпълнителен директор, Фердинанд Пиех стана председател на борда на директорите, на която позиция се задържа до 2015 г. Яростната борба за власт с тогавашния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн, води до оттеглянето на Пиех от управленските постове във Фолксваген.
Шест месеца след това, Винтеркорн беше принуден да подаде оставка, заради избухването на големия скандал с фалшифицираните тестове на изпусканите вредни емисии от автомобилите на концерна.
Volkswagen все по-близо до Турция
След като се оттегли от Фолксваген, Фердинанд Пиех продаде голяма част от дяловете си в компанията. Това не отслаби влиянието на семейството му, защото акциите бяха купени от брат му, Ханс Мишел. Пиех запази 14,7% от собствеността на Порше. Тези дялове струват около 1,1 милиарда евро на борсата.
Фердинанд Пиех стои в основата на два от легендарните модели в автомобилния спорт.
През 1969 г. той обявява пистовия модел Порше 917, най-бързата кола, произвеждана в Германия. Този модел печели 24-те часа на Льо Ман през 1970 и 1971 г.
Наследниците на 917, Порше 936, 956 и 962 също печелят известното състезание, но това става, след като Фердинанд Пиех се е скарал с братовчед си Фердинанд Порше и не участва в проектите.
Екоактивисти блокираха влак с коли на Volkswagen в Германия
Пиех стои и зад феноменалния успех на Ауди Куатро в Световния рали шампионат. Това е първият модел със задвижване на четирите колела, който влиза в света на ралитата през 80-те. Оттогава това се превръща в печелившата формула за всички производители.
Пиех беше изпълнителен директор между 1993 и 2002 г., както и патриарх на фамилията, която управлява базирания във Волфсбург автомобилен концерн.
82-годишният Пиех колабирал в ресторант в град Розенхайм, пред очите на съпругата си Урсула. Той бил откаран в болница от линейка, където починал. Причината за смъртта все още не е известна.
Все още не е решено къде ще бъде построен новият завод на Volkswagen
Под управлението на Фердинанд Пиех Фолксваген се превърна от регионален производител в глобален автомобилен конгломерат. Неговата визия за компанията се счита за основната причина Фолксваген да стане най-големия производител на автомобили в Европа.
Най-редките версии на VW Golf, които са излизали на пазара (ВИДЕО)
След като напуска поста изпълнителен директор, Фердинанд Пиех стана председател на борда на директорите, на която позиция се задържа до 2015 г. Яростната борба за власт с тогавашния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн, води до оттеглянето на Пиех от управленските постове във Фолксваген.
Шест месеца след това, Винтеркорн беше принуден да подаде оставка, заради избухването на големия скандал с фалшифицираните тестове на изпусканите вредни емисии от автомобилите на концерна.
Volkswagen все по-близо до Турция
След като се оттегли от Фолксваген, Фердинанд Пиех продаде голяма част от дяловете си в компанията. Това не отслаби влиянието на семейството му, защото акциите бяха купени от брат му, Ханс Мишел. Пиех запази 14,7% от собствеността на Порше. Тези дялове струват около 1,1 милиарда евро на борсата.
Фердинанд Пиех стои в основата на два от легендарните модели в автомобилния спорт.
През 1969 г. той обявява пистовия модел Порше 917, най-бързата кола, произвеждана в Германия. Този модел печели 24-те часа на Льо Ман през 1970 и 1971 г.
Наследниците на 917, Порше 936, 956 и 962 също печелят известното състезание, но това става, след като Фердинанд Пиех се е скарал с братовчед си Фердинанд Порше и не участва в проектите.
Екоактивисти блокираха влак с коли на Volkswagen в Германия
Пиех стои и зад феноменалния успех на Ауди Куатро в Световния рали шампионат. Това е първият модел със задвижване на четирите колела, който влиза в света на ралитата през 80-те. Оттогава това се превръща в печелившата формула за всички производители.