Самолетостроителният концерн Боинг (Boeing) е завършил софтуерния ъпдейт за самолетите си 737 МАКС (737 MAX) и е провел 207 изпитателни полета с новото програмно обезпечение, информираха световните агенции.
Боинг се среща с американските авиокомпании заради 373 МАХ
Боинг се надява, че ъпдейтът ще бъде одобрен от Федералното управление за авиация на САЩ (FAA), което ще позволи да бъде възобновено използването на модела за граждански полети, посочва ДПА. Самолетите 737 МАКС бяха спрени от движение в целия свят през март след две катастрофи - в Индонезия и Етиопия, отнели живота на общо 346 души.
Откриха сходства в самолетните катастрофи в Етиопия и Индонезия
Боинг уточни, че 207-те изпитателни полета са включили над 360 летателни часа. Сега компанията предоставя допълнителна информация по искане на управлението за това, как пилотите взаимодействат с контролните системи и екраните при различни сценарии за развитие на полета и други данни. След като исканията бъдат изпълнени, Боинг ще работи заедно с ведомството, за да насрочи изпитателен полет за сертификация и предаване на окончателната сертификационна документация.
В опит да върне доверието след катастрофите: Боинг с пълна промяна в самолетите 737 МАХ
Модернизираният софтуер е част от системата за стабилизиране при полет MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), смятана за възможна причина за двете трагедии.
Компанията е разработила също така подобрени тренировъчни програми и образователни материали, които ще бъдат прегледани от американската агенция, световните регулаторни органи и авиокомпаниите клиенти на самолетостроителя.
Боинг се среща с американските авиокомпании заради 373 МАХ
Боинг се надява, че ъпдейтът ще бъде одобрен от Федералното управление за авиация на САЩ (FAA), което ще позволи да бъде възобновено използването на модела за граждански полети, посочва ДПА. Самолетите 737 МАКС бяха спрени от движение в целия свят през март след две катастрофи - в Индонезия и Етиопия, отнели живота на общо 346 души.
Откриха сходства в самолетните катастрофи в Етиопия и Индонезия
Боинг уточни, че 207-те изпитателни полета са включили над 360 летателни часа. Сега компанията предоставя допълнителна информация по искане на управлението за това, как пилотите взаимодействат с контролните системи и екраните при различни сценарии за развитие на полета и други данни. След като исканията бъдат изпълнени, Боинг ще работи заедно с ведомството, за да насрочи изпитателен полет за сертификация и предаване на окончателната сертификационна документация.
В опит да върне доверието след катастрофите: Боинг с пълна промяна в самолетите 737 МАХ
Модернизираният софтуер е част от системата за стабилизиране при полет MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), смятана за възможна причина за двете трагедии.
Компанията е разработила също така подобрени тренировъчни програми и образователни материали, които ще бъдат прегледани от американската агенция, световните регулаторни органи и авиокомпаниите клиенти на самолетостроителя.