/ Gulliver/Getty Images
Боинг ще се срещне с представители на американските авиокомпании, които не могат да ползват самолетите си от модела 737 МАХ, съобщава АФП. На срещата ще присъстват и служители от Федералната авиационна администрация, която дава разрешенията за употреба на гражданските самолети.
 
В опит да върне доверието след катастрофите: Боинг с пълна промяна в самолетите 737 Макс

Америкън Еърлайнс, Саутуест Еърлайнс и Юнайтед Еърлайнс изпращат хора от отделите си за безопасност на пътниците. Америкън и Саутуест ползват модела 737 МАХ 8, а Юнайтед 737 МАХ 9. Всички над 300 самолета от този вид по света са спрени от употреба, след като два от тях паднаха в рамките на пет месеца, отнемайки живота на 346 души.

БГНЕС

И в двата случая пилотите са имали проблеми с новата, автоматична система за корекция на ъгъла на атака (MCAS). Тя се включвала непрекъснато, въпреки опитите на екипажите да я изключат. При катастрофата в Индонезия, системата навела носа на самолета повече от 20 пъти преди машината да се разбие.
 
Откриха сходства в самолетните катастрофи в Етиопия и Индонезия

В първата си публична изява след катастрофата в Етиопия, изпълнителния директор на Боинг Денис Муленбърг каза, че компанията вече е направила 96 тестови полета със самолети с новата версия на софтуер за MCAS. Той бил на борда на един от тези полети и системата действала "както е проектирана да работи".

Gulliver/Getty Images

Екипажът на разбилия се етиопски самолет е следвал процедурите

Спирането на стотици самолети от употреба носи загуби на десетки авиокомпании по света. Освен това бяха заведени и първите искове срещу Боинг от роднини на загинали в катастрофите. Очаква се броят на такива дела да се увеличи.
БГНЕС