/ БГНЕС
Боинг (Boeing) работи, за да гарантира безопасността на своите самолети 737 МАКС (737 MAX), след двете катастрофи на самолети от този модел за по-малко от половин година, при които загинаха общо 346 души. Това заяви главният изпълнителен директор на американската компания Денис Мюлънбърг, цитиран от Асошиейтед прес и Ройтерс.

В отворено писмо до авиокомпаниите, пътниците и цялата въздухоплавателна общност Мюлънбърг казва, че от Боинг скоро ще са готови с актуализация на потенциално проблемен софтуер и ще осигурят обучение на пилотите за 737 МАКС, за да "отговорят на безпокойствата", появили се след самолетната катастрофа в Индонезия през октомври и засилили се след тази в Етиопия този месец.

Боинг спира доставките на самолети 737 МАКС
 
Данните от черните кутии на разбилия се на 10 март "Боинг 737 МАКС 8" на Етиопските авиолинии (Ethiopian Airlines) показват "явни прилики" с катастрофата на самолет от същия модел на индонезийската авиокомпания Лайън еър (Lion Air) на 29 октомври, обявиха в неделя етиопските власти. Има подозрения, че новият софтуер за полетен контрол е изиграл роля и при двете трагедии, отбелязва АП.
 
Американски прокурори и министерството на транспорта проучват разработването на потенциално проблемния модел самолет, съобщиха осведомени източници, цитирани от Асошиейтед прес и Ройтерс. Проверката ще обхване начина, по който дейността на Боинг е била регулирана от Федералното авиационно управление.

Етиопските авиолинии спират полетите на със самолети Boeing 737 МAX 8
 
В неделя в. "Сиатъл таймс" писа, че анализът на сигурността на новата система за контрол на полетите на "Боинг 737 МАКС 8" е имал няколко ключови пропуска. Според американското издание Федералното авиационно управление не е направило никакви подробни проучвания на този модел самолети и е издало необходимите разрешителни, за да може те да летят, по стандартна процедура.
 
Канадските власти ще направят проверка как са утвърдили лицензирането на Боинг 737 МАКС от Съединените щати през 2017 г., съобщи канадският министър на транспорта Марк Гарно, цитиран от Ройтерс.
БТА