/ NOVA/Красена Ангелова
Българската медийна компания вече ще има пълен достъп до богатото и качествено съдържание на глобалната агенция
Нова Броудкастинг Груп (НБГ) и Американската агенция за глобални медии (USAGM) обявиха стратегическо партньорство. Българската медийна компания вече ще има пълен достъп до богатото и качествено съдържание на глобалната агенция.

То ще намери място както в телевизионните канали NOVA и NOVA NEWS, така и в онлайн медиите и радиостанции на НБГ. Споразумението за сътрудничество бе подписано днес от главния изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп Стефана Здравкова и директора „Бизнес развитие - Евразия“ на Американската агенция за глобални медии Адам Гартнер.

NOVA/Красена Ангелова

На събитието присъстваха посланикът на САЩ в София Кенет Мертен и съветникът по обществените въпроси Джеф Уайншенкър в дипломатическата мисия на САЩ в България, както и представители на партньорските организации на Нова Броудкастинг Груп.

„Работя с 42 различни езикови служби, които популяризират продуктите си в този регион. Основната дейност на Американската агенция за глобални медии е и винаги е била марката
Гласът на Америка (Voice of America, VOA) и радио "Свободна Европа", а сега и нашият 24-часов канал на руски език Current Time.

NOVA/Красена Ангелова

Предоставяме отделните програми на големите местни филиали и работим с тях, за да предложим най-добрите продукти, които да обогатят възможно най-голяма аудитория. През последните 8 години стартирахме телевизия Current Time, която, както споменах, е нашата 24-часова програма на руски език, а сега стартираме и нова информационно-развлекателна платформа на руски език. Това са някои от нашите приоритети.

Опитваме се също така да използваме програмите и да ги превеждаме на различни езици. Можете да си представите, че с всичките 62 езика на USAGM имаме огромен набор от програми, които можем да предоставяме и на другите филиали по целия свят", заяви Адам Гартнер, директор „Бизнес развитие - Евразия“ на Американската агенция за глобални

NOVA/Красена Ангелова

„Посветени сме на стремежа за обективно и независимо отразяване на новините. Мисля, че всички ще се съгласим, че в тези трудни времена в света обективността и безпристрастните новини са сред важните приоритети, които една медия може да има.

Много се гордея с екипа на NOVA. Те имат голям принос за това, че България се изкачи със седем места нагоре в класацията за свобода на словото в Европа от момента, в който дойдохме в страната.

NOVA/Красена Ангелова

В United Group вярваме, че независимото и обективно отразяване трябва да бъде основна демократична ценност, която подкрепяме във всяка страна, в която работим. Щастлива съм, че си партнираме с USAGM - една от най-старите новинарски агенции вероятно на планетата“, коментира главният изпълнителен директор на United Group Виктория Боклаг.

„Партньорството е ценно не само за нас като медия, за нашите журналисти, но и за цялото общество. След прехода в страните от Централна и Източна Европа, Гласът на Америка винаги се е свързвал със свободата на словото, демокрацията, и е бил мощен източник на достоверна информация.

В един глобален и бързо развиващ се свят, с толкова много събития и значими моменти, осъзнавам голямата отговорност на медиите и на всеки журналист. Във време на нарастваща дезинформация тяхната роля и независимост са от решаващо значение навсякъде по света.

NOVA/Красена Ангелова

Новите технологии и социални медии променят медийната среда, но те не могат да изместят добрата журналистика и нейната функция да посочва кое е вярно и кое не“, подчерта главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп Стефана Здравкова.

Те откриха символика в събитието, тъй като Гласът на Америка (Voice of America, VOA) започва радиоизлъчването си на честотите на сегашното радио „Витоша“, вече част от портфолиото на Нова Броудкастинг Груп.

NOVA/Красена Ангелова

Стартът на Гласът на Америка у нас е преди 32 години със сутрешния блок на български език "Добро утро, България" от Вашингтон. Тогава София става част от мрежата на програмата, която по това време се излъчва в 370 града по целия свят. Днес радио Витоша излъчва на 15 честоти и се позиционира сред най-слушаните радиостанции в София.

Информация за Нова Броудкастинг Груп

Нова Броудкастинг Груп e една от най-големите мултиплатформени медийни и технологични компании в България, част от United Media, член на водещия телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа United Group. Развива се изключително динамично и предлага на аудиторията голямо разнообразие от медии – 11 телевизионни канала, 4 радио станции, множество уебсайтове и дигитални платформи, както и печатни издания. Освен партньорството с U.S. Agency for Global Media, Нова Броудкастинг Груп има договори за сътрудничество със CNN и DW.

Информация за U.S. for Global Media

U.S Agency for Global Media (USAGM) е глобална медийна агенция, обединена в мрежа. Шестте структури, които съставляват USAGM, са Voice of America (VOA), Radio Free Europe/ Rafio Liberty (RFERL), Office of Cuba Broadcasting (OCB), Radio Free Asia (RFA), Middle East Broadcasting (MBN), Open Technology Fund (OTF). Те се допълват и укрепват взаимно в общата мисия да информират, ангажират и свързват хората по света в подкрепа на свободата и демокрацията. Структурите на USAGM достигат всяка седмица до повече от 410 милиона души по целия свят.