Магазинът на „Бърбъри“ на „Риджънт Стрийт“ в Лондон
Магазинът на „Бърбъри“ на „Риджънт Стрийт“ в Лондон / БГНЕС
Водещата британска модна къща "Бърбъри" е изгорила миналата година своя продукция в размер на 28 милиона паунда /36,5 милиона долара/, за да не трябва да я продаде на прекалено ниски цени, съобщи в. "Таймс".
 
По данни на изданието за последните пет години компанията е унищожила непродадени колекции за 90 милиона британски лири /117,6 милиона долара/. Дори като се отчитат високите цени на бранда, компанията е ликвидирала около 20 хиляди свои артикула. Ситуацията се е влошила през последните две години - количеството непродадени стоки се е увеличило 1,5 пъти.
Акционерите на компанията са изразили недоволството си от създалата се ситуация, но управата на "Бърбъри" се оправдава, че по този начин е бил опазен имиджът на марката. Той щял да бъде силно накърнен, ако продукцията попаднела на сивия пазар на занижени цени.
Специалистите отдават загубите на "Бърбъри" на прекалено високите цени на бранда на азиатския пазар. Там една обикновена раница се предлага за продажба срещу 1200 долара.

За още любопитни новини и снимки харесайте страницата на Dariknews.bg във Facebook тук
БТА