Туризмът в България се е възстановил от кризата, причинена от коронавируса, обяви Министерството на туризма.
Зимният сезон завършва с близо 1 950 000 регистрации и изненадващо висок ръст от 23% спрямо предковидния сезон 2019/2020. Това сочат данните от ЕСТИ за периода 1 декември 2022 – 15 април 2023 г.
Причината за рекордния ръст от 23% бе удълженият сезон и въпреки липсата на много сняг, хотелиерите бяха изобретателни и предложиха гъвкав подход и нови продукти като балнео и СПА. Припомняме, че зимен сезон 2019/2020 приключи на 13 март 2020, заради обявения тогава локдаун, но и при нормални обстоятелства традиционно краят на сезона настъпва след средата на март.
Текущи данни за 2023 г.
За периода 1 януари – 15 април 2023 г. са отчетени над 1,5 млн. регистрации на туристи, като ръстът спрямо същия период на 2022 г. е малко над 20%, съгласно нанесените към момента данни в ЕСТИ.
По оценки на Министерството на туризма, общият брой туристи, нощуващи в места за настаняване, собствени имоти и еднодневни пътувания, са надхвърлили 300 хиляди за Великденските празници, като от тях над 100 хил. са били в местата за настаняване. Оценките на експертите в Министерството на туризма показват, че приходите от туризъм по Великденските празници ще надхвърлят 150 млн. лв.
По данни от ЕСТИ, около 65% от туристите за Великден са българи, а около 35% – чужденци, от които най-много са били туристите от съседните страни, от Израел, Германия и др.
Според нанесените към момента данни, за периода 13 – 18 април 2023 г. най-висок е бил интересът към религиозен и културен туризъм. Над 30% от пътуванията по Великден са до популярни дестинации за културен и религиозен туризъм, като Пловдив, Велико Търново, Троян, Русе, Трявна.
Около 27% от туристите са почивали в посочения период по Черноморието. Интерес има към общините Варна, Несебър, Балчик, Бургас, Поморие. Към Черноморието традиционно за Великден интерес има от румънските туристи.
Значителен ръст в наемането на чужденци на работа в Пампорово и Чепеларе
На трето място с висок интерес е СПА туризмът. Осем от нашите най-известни СПА курорти са предпочетени от около 19% от туристите по Великден.
Ски сезонът е приключил на Великден, но над 8% от туристите са избрали общините с големи ски курорти – Банско, Самоков, Смолян и Чепеларе.
Около 16% от туристите по Великден са избрали различни други дестинации в страната, като това показва колко разнообразни възможности за пътуване и почивка предлага България.
Приходите от входящ туризъм са 915 млн. лв. за периода декември 2022 – февруари 2023 г., съгласно изчисления на основата на данни на БНБ. Ръстът на приходите от входящ туризъм този зимен сезон спрямо същия период на зимен сезон 2021/2022 г. е 38%.
Положително е, че приходите от чуждестранни туристи за периода декември 2022 – февруари 2023 г. нахвърлят с 2% същия период от последния предпандемичен сезон 2019/2020 г., като прогнозите показват, че след като се публикуват данните и за приходи от вътрешен туризъм, ръстът ще е по-голям.
Зимният сезон завършва с близо 1 950 000 регистрации и изненадващо висок ръст от 23% спрямо предковидния сезон 2019/2020. Това сочат данните от ЕСТИ за периода 1 декември 2022 – 15 април 2023 г.
Причината за рекордния ръст от 23% бе удълженият сезон и въпреки липсата на много сняг, хотелиерите бяха изобретателни и предложиха гъвкав подход и нови продукти като балнео и СПА. Припомняме, че зимен сезон 2019/2020 приключи на 13 март 2020, заради обявения тогава локдаун, но и при нормални обстоятелства традиционно краят на сезона настъпва след средата на март.
Текущи данни за 2023 г.
За периода 1 януари – 15 април 2023 г. са отчетени над 1,5 млн. регистрации на туристи, като ръстът спрямо същия период на 2022 г. е малко над 20%, съгласно нанесените към момента данни в ЕСТИ.
По оценки на Министерството на туризма, общият брой туристи, нощуващи в места за настаняване, собствени имоти и еднодневни пътувания, са надхвърлили 300 хиляди за Великденските празници, като от тях над 100 хил. са били в местата за настаняване. Оценките на експертите в Министерството на туризма показват, че приходите от туризъм по Великденските празници ще надхвърлят 150 млн. лв.
По данни от ЕСТИ, около 65% от туристите за Великден са българи, а около 35% – чужденци, от които най-много са били туристите от съседните страни, от Израел, Германия и др.
Според нанесените към момента данни, за периода 13 – 18 април 2023 г. най-висок е бил интересът към религиозен и културен туризъм. Над 30% от пътуванията по Великден са до популярни дестинации за културен и религиозен туризъм, като Пловдив, Велико Търново, Троян, Русе, Трявна.
Около 27% от туристите са почивали в посочения период по Черноморието. Интерес има към общините Варна, Несебър, Балчик, Бургас, Поморие. Към Черноморието традиционно за Великден интерес има от румънските туристи.
Значителен ръст в наемането на чужденци на работа в Пампорово и Чепеларе
На трето място с висок интерес е СПА туризмът. Осем от нашите най-известни СПА курорти са предпочетени от около 19% от туристите по Великден.
Ски сезонът е приключил на Великден, но над 8% от туристите са избрали общините с големи ски курорти – Банско, Самоков, Смолян и Чепеларе.
Около 16% от туристите по Великден са избрали различни други дестинации в страната, като това показва колко разнообразни възможности за пътуване и почивка предлага България.
Приходите от входящ туризъм са 915 млн. лв. за периода декември 2022 – февруари 2023 г., съгласно изчисления на основата на данни на БНБ. Ръстът на приходите от входящ туризъм този зимен сезон спрямо същия период на зимен сезон 2021/2022 г. е 38%.
Положително е, че приходите от чуждестранни туристи за периода декември 2022 – февруари 2023 г. нахвърлят с 2% същия период от последния предпандемичен сезон 2019/2020 г., като прогнозите показват, че след като се публикуват данните и за приходи от вътрешен туризъм, ръстът ще е по-голям.