Здравният министър проф. Николай Петров лансира идеи за промени във връзка с грижата за пациенти, потърсили спешна помощ. В последните дни два случая приковаха общественото внимание, като единият от тях доведе до проверки в столични болници и уволнение на екип от "Пирогов".
Проф. Миланов за случая с върнатия пациент от Пирогов, който почина: Тежка грешка
"Отново ще актуализираме тази заповед на мой предшественик министър, че пациент се транспортира в най-близкото лечебно заведение. Но няма да спрем дотук, а ще продължим по-нататък: в лечебното заведение пациентът остава и ако той не е профилен, ще трябва лечебното заведение да има грижата да го предислоциира към друго лечебно заведение, където профилът да бъде по-добър, а не това да бъде грижа на екипа с линейката", каза министърът.
Проверки в столични болници заради писмо от вдовица
Той обясни, че ще се предприемат и мерки, които да облекчат близките на пациенти, починали в болница, в този труден момент. "Един по-ясен регламент при починали пациенти за техните близки - нищо не коства да тръгне една сестра, санитар и да менаджира ходенето по гишета - тук за печат, там за входящ номер, там за изходящ номер", каза министърът.
Министърът на здравеопазването поясни, че възнамерява да реализира тези свои идеи още през следващата седмица.
Уволняват служители в „Пирогов” заради починал пациент
74-годишният Спас Добрев издъхна на 16 септември в София. Линейка го откарва в "Пирогов", а от спешната болница не го регистрират и не поемат грижата за него. Той е откаран в Александровска болница, където въпреки усилията на лекарите умира.
Вдовицата на възрастния човек се срещна със здравния министър, който от своя страна разпореди проверки. Оказа се, че нарушения има в "Пирогов" и това накара директора на лечебното заведение Асен Балтов да уволни спешния екип, който е трябвало да обслужи пациента.
Парадокс: Ако лекар излезе от дежурство, за да помогне, може да бъде наказан
Националният консултант по спешна медицина и бивш директор на "Пирогов" проф. Стоян Миланов подчерта, че в случая става дума за груба грешка на екипа в спешната болница и обясни, че в системата има пропуски от години.
Проф. Миланов за случая с върнатия пациент от Пирогов, който почина: Тежка грешка
"Отново ще актуализираме тази заповед на мой предшественик министър, че пациент се транспортира в най-близкото лечебно заведение. Но няма да спрем дотук, а ще продължим по-нататък: в лечебното заведение пациентът остава и ако той не е профилен, ще трябва лечебното заведение да има грижата да го предислоциира към друго лечебно заведение, където профилът да бъде по-добър, а не това да бъде грижа на екипа с линейката", каза министърът.
Проверки в столични болници заради писмо от вдовица
Той обясни, че ще се предприемат и мерки, които да облекчат близките на пациенти, починали в болница, в този труден момент. "Един по-ясен регламент при починали пациенти за техните близки - нищо не коства да тръгне една сестра, санитар и да менаджира ходенето по гишета - тук за печат, там за входящ номер, там за изходящ номер", каза министърът.
Министърът на здравеопазването поясни, че възнамерява да реализира тези свои идеи още през следващата седмица.
Уволняват служители в „Пирогов” заради починал пациент
74-годишният Спас Добрев издъхна на 16 септември в София. Линейка го откарва в "Пирогов", а от спешната болница не го регистрират и не поемат грижата за него. Той е откаран в Александровска болница, където въпреки усилията на лекарите умира.
Вдовицата на възрастния човек се срещна със здравния министър, който от своя страна разпореди проверки. Оказа се, че нарушения има в "Пирогов" и това накара директора на лечебното заведение Асен Балтов да уволни спешния екип, който е трябвало да обслужи пациента.
Парадокс: Ако лекар излезе от дежурство, за да помогне, може да бъде наказан
Националният консултант по спешна медицина и бивш директор на "Пирогов" проф. Стоян Миланов подчерта, че в случая става дума за груба грешка на екипа в спешната болница и обясни, че в системата има пропуски от години.