За Великден българите се втурват към СПА хотели и курорти
За Великден българите се втурват към СПА хотели и курорти / снимка: Sofia Photo Agency, архив

Около 40% от българите ще пътуват някъде за Великден, това заяви в интервю за БГНЕС зам.-председателят на Българска туристическа камара Йоанна Дочевска.

Записванията за почивка за Великденски празници започнаха и почти приключват, тъй като повечето свободни места са изчерпани. Въпреки това не е невъзможно да се уредим с почивка за празника и в последния момент, но не бива да забравяме, че колкото по-рано планираме, толкова по-евтино ще ни излезе.

Идеята, че в последния момент е най-евтино не е вярна, но всички си знаем, че българите правим всичко в последния момент.

СПА хотелите и курорти в България са водещи за Великден. Сред най-желаните дестинации се нареждат Велинград, Хисар, Добринище и Сандански.

Българите, които са решили да прекарат Великден в страната най-вече се насочват към СПА хотели или хотели от градски тип в близки градове до тях. Уикенд за двама в СПА хотел може да бъде на цена от 150 лв., а може да стигне и до 400 - 500 лв.

Черноморието все още не е привлекателно за туристи, някои от зимните ни курорти, които още имат сняг, са предпочитани, но не и от професионални скиори.

Не трябва да се подминават еднодневните екскурзии около Великден, които обикновено са с тръгване сутрин и връщане вечер на цени от 15 до 20 лв.

Много индивидуално е как ще варират цените на хотелите у нас по Великден. Въпреки това по всички празници има тенденция хотелиерите да правят отстъпки, които обикновено са пакетни, но имат изисквания за минимум три нощувки. Пакетните предложения излизат много по-изгодно за джоба ни, отколкото една или две отделни нощувки.

Българинът е традиционалист и на празници като Великден и Коледа предпочита да бъде със семейството си, но от няколко години тази тенденция се променя и се забелязва, че българите започват все повече да пътуват до по-близки дестинации.

Из България също се наблюдават доста пътувания от туристи, но Гърция остава фаворит.

Тази година, както и преди две години се наблюдава съвпадение между православен и католически Великден. Това за българите е малко ощетяващо от гледна точка на това, че цените в съседна Гърция са доста по-високи, защото обхващат и местен пазар. Но, пък тя традиционно се запазва като една от най-интересните дестинации за българите, като има туристи, които пътуват и със собствен и с организиран транспорт.

Има варианти за почивка в южната ни съседка с организиран транспорт на цени, които започват от 350 лв. за три нощувки с организирана Великденска вечеря. Има предложения и с индивидуален транспорт. Може да се попадне дори и на оферта за нощувка в петзвезден хотел в гръцката ни съседка на полупансион на цена от 35 евро на човек.

Гръцките острови Тасос и Санторини не са за пренебрегване, като едни изключително красиви места за почивните ни дни. Разликата при тях, обаче е, че Санторини е доста по-далечна дестинация спрямо България, до която може да се стигне със самолет или ферибот и би ни излязла по-скъпо. От друга страна Тасос е близо до България, пълен е със семейни хотелчета и квартири и свободни места в последния момент винаги може да се намерят.

Част от българите пък предпочитат да прекарат Великденските празници на по-нестандартни дестинации, като Виена, Будапеща и Рим. Почивка в Рим със самолет за 4 дни би ни излязла около 1200 лв. Други държави към, които се насочват българите са Хърватия, Македония и като цяло християнските държави.

Турция е другата близка дестинация, която по принцип е близка и интересна по празниците, но поради факта, че е мюсюлманска държава точно по Великден не е от най-интересните.

Йоанна Дочевска съветва, ако решим да резервираме почивката си от сайт за оферти, да внимаваме много и да четем стриктно всички условия, които са изброени под офертата. Много от условията са извадени отдолу и понякога не се разбира какво се включва в цената ни. Често се оказва, че ниските цени, които грабват окото ни в сайтовете за оферти често са за сметка на изваден транспорт или храна от цената при организираните екскурзии. Обикновено уловките са в общите условия на офертата с по-малък шрифт.