/ БГНЕС
Директна връзка между гарите от северозападната и източната части на София в новия график на влаковете
Директна връзка между гарите от северозападната и източната части на София в новия график на влаковете
99945
Директна връзка между гарите от северозападната и източната части на София в новия график на влаковете
  • Директна връзка между гарите от северозападната и източната части на София в новия график на влаковете
Директна връзка между гарите от северозападната и източната части на София е новост в актуализирания график на влаковете. Това е пилотен проект, в който виждаме потенциал, заяви за Дарик ръководителят „Организация на превози в „БДЖ – пътнически превози” Ивайло Георгиев. Разписанието е съобразено и с ремонта на железните пътища в столицата, който се очаква да започне през пролетта или началото на лятото, добави той.
 
В новото разписание на БДЖ са влошени голяма част от връзките между влаковете, смята Сергей Александров от сайта „Железниците днес“. За Дарик той обясни, че един от най-неприятните примери е най-голямата възлова гара в Северна България – Горна Оряховица. Влаковете от Северна България пък пристигат на Централна гара София едва около 7 минути преди заминаването на влаковете по направлението Перник - Благоевград - Кулата и няма как да се направи връзка, изтъкна още Александров.
 
Откриват градската железница на София

Според Ивайло Георгиев обаче времето е достатъчно за осъществяване на връзка между Северна и Югозападна България. Той обясни, че при закъснение на влаковете от северната част на страната, композициите за Благоевград и Кулата изчакват. Що се отнася до Горна Оряховица, най-голямото изчакване там е 25-30 минути, посочи Георгиев.
 
Новото разписание на влаковете действа от 9 декември и ще бъде в сила до 14 декември следващата година.
 
Актуализацията на разписанието се прави в зависимост от състоянието на железните пътища. Новият график е съобразен с ремонта, който ще започне в столицата, най-вече в района на гара Искър, през пролетта или началото на лятото, каза Ивайло Георгиев: "Когато започнат строителните дейности влаковете ще се движат през бившата гара Подуяне разпределителна".

Възстановиха движението на влакове през Кресненското дефиле
 
Новост в графика е удължаването на маршрута на влаковете от Банкя за София, като така се създава директна връзка между гарите от северозападната и източната части на столицата: "Ще бъдат удължени маршрутите на влакове, които пристигат в София. По този начин ще се създадат по-удобни връзки за пътуващите в крайградската зона на столицата".
 
Така ще се свържат Банкя, Божурище, Волуяк, Обеля, Връбница и Надежда с Подуяне пътническа, Подуяне среден район, сп. Смирненски, сп. Искърско шосе, гара Искър, гара Казичене и Елин Пелин.    
 
Според Сергей Александров от сайта „Железниците днес“ обаче новото разписание на влаковете влошава голяма част от връзките, като най-неприятният пример е гара Горна Оряховица: "Където връзките от направлението Стара Загора - Русе, четвърта главна линия, с бързите влакове по втора главна линия София - Горна Оряховица - Варна става с изключително големи изчаквания между 40 и 70 минути".

Подписка срещу промяна в жп разписание събраха в Пещера
 
Влаковете в движението си зависят един от друг и ако в едно направление се направят удобни връзки, в друго биха се влошили, каза Ивайло Георгиев и добави, че се търси баланс: "Действително в Стара Загора има по-голям интервал във връзките, но пък в Горна Оряховица най-големият интервал е в порядъка на 20-25 минути".
 
Сергей Александров попита и защо влак 2654 от Варна за Горна Оряховица и Плевен не тръгва в 16:30, както е предвидено според т. нар. тактово разписание, а потегля час по-късно и пропуска връзките с Русе и Стара Загора на гара Горна Оряховица: "Съответно във възловите си гари не прави заложените връзки - става дума за гара Горна Оряховица, където пропуска възможността да направи връзка с направленията Русе и Стара Загора".
 
При разработването на разписанието се съобразяваме, както с пътуващите на дълги разстояния, така и с работещите и пътуващи в регионите, обясни Ивайло Георгиев: "В случая влак 2654 по настояването на регион Варна все пак има доста пътници, които го ползват от и за работа".
 
Направени са планове и разчети за осигуряване на графика с необходимия брой локомотиви, но в крайна сметка работим с парк, който е остарял както морално, така и технически, посочи Ивайло Георгиев и добави, че се случват аварии, но техническият състав се опитва да ги отстрани възможно най-бързо.