/ БГНЕС
От Конфедерация на труда "Подкрепа" предлагат на Столична община (СО) да предостави услугата "нощен транспорт" на частен оператор и общината да му позволи да определи цена на билета, която да покрива разходите. Това заяви президентът на синдикалната организация Димитър Манолов на брифинг в Столичната община, след среща между ръководството на Столичната община, на общинските транспортни дружества и лидерите на двата синдиката - КНСБ и КТ "Подкрепа", на която бе постигнато съгласие за приемането на тригодишна програма за увеличение на заплатите на водачите в градския транспорт.

На брифинга Димитър Манолов обяви категоричната си позиция против нощния транспорт в столицата във вида, в който съществува в момента. Той цитира данни, според които нощем един автобус вози едва по 20 човека. По думите му средните разходи, които се правят за превозване на един човек нощно време, са около 10 лева. Това е паричната страна на проблема, каза президентът на "Подкрепа".
 
Заплатите на шофьорите в градския транспорт в София скачат с 10% на година

От друга страна, обаче, тази дейност се извършва от хора, които полагат извънреден нощен труд и след това си доработват през деня. Това според Манолов изключително много приличало на историята на Мария Антоанета. "За едните няма хляб, а за другите има пасти", посочи той.
 
За него нощният транспорт е не просто луксозна услуга, а разхищение. Затова, по думите на Манолов, е най-добре услугата да бъде извършвана от частен оператор. Но докато тя се извършва за сметка на работещите в системата на градския транспорт, ние ще продължаваме да възразяваме срещу това, заяви лидерът на "Подкрепа". Според него сравненията с Брюксел, където има нощен транспорт, са безпочвени, защото там единичният билет за превозване струва 2,4 евро. Вероятно там могат да си позволят това разхищение на средства, но тук става за сметка основно на работещите. Става и за сметка на гражданите - защото тези, които се борят за лукса "нощен транспорт", се борят и за цената на билета. "Но това вече не е моя тема", каза Манолов.

Тръгва нощният градски транспорт в столицата

В отговор кметът на София Йорданка Фандъкова заяви, че по темата за прехвърляне на дейността на частен оператор все още не е постигнато споразумение със синдикатите. По думите й, въвеждането на нощен транспорт е стъпка към подобряване на условията в града. Факт е, че разходите за този транспорт са много по-големи, отколкото за транспорта през деня. "Остава да анализираме, да обсъждаме, да мислим, защото това са тежки преговори", коментира столичният кмет.
БТА