/ Георги Димитров, DarikNews.bg
От 2 септември Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) започва да изпраща съобщение по телефона или чрез платформата Viber на пациентите, които ползват помощни средства или скъпоструващи лекарства за домашно лечение.

Пациентите, лекувани с медикаменти, отпускани по протокол, ще бъдат известявани, когато се регистрира новият им протокол, при одобрението му, при анулирането на документа, при получен отказ, при изтичане на срока на протокола, при необходимост от допълнителни документи и др.

Пациентите, които използват помощни средства, ще бъдат уведомявани със съобщение, когато постъпи заявлението им за помощното средство, заявлението за ремонт, при издадено одобрение или отказ, при анулиране и др.

НЗОК ще праща съобщение на телефона за протоколи за лекарства и помощни средства

Електронизацията на процесите в НЗОК доведе до драстично намаляване на времето за обработка на протоколите за скъпоструващи лекарства за домашно лечение, каза преди дни Ивайло Стойчев, мениджър „Проекти“ в „Информационно обслужване“ АД.

Преди въвеждането на системата заверката на протоколите за лекарства отнемаше средно 20 дни, а сега ще бъде достатъчен един ден.

Процесът по обработка на заявленията за помощни средства отнемаше около 40 дни, а сега ще бъде два дни, добави той.

Към получените от пациентите съобщенията няма да има прикачени файлове или линкове, няма да се съдържат и текстове за изискване за заплащане. 

Всички хора с увреждания, независимо дали са здравноосигурени, имат право да получават помощни средства и ремонтни дейности за тях.

Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
 
Десислава Пеева/БТА