Новите учебни програми предвиждали олекотяване, а не опростяване на материала
Новите учебни програми предвиждали олекотяване, а не опростяване на материала / sxc.hu

Олекотяване на учебния материал, а не опростяване, предвиждат новите планове и програми по български език и литература и история за учениците от 5 до 8 клас. Това заяви в Сливен зам.-министърът по образованието Деян Стаматов. Увеличават се и часовете по история.

По думите му учебниците, които трябва да бъдат изготвени, не трябва да съдържат много произведения, а да има сравнително по-малко произведения и по-малко откъси в частта задължителна подготовка, за да може в останалото време да се даде възможност за надгражадане и учителят свободно да избере произведения, които са според спецификата на класа, темпа и неговото развитие, коментира още зам.-министърът.

България има нужда от дългосрочна политика за образованието

Деян Стаматов категорично заяви, че няма проблем с учебните програми по посока на патриотичното възпитание. Българските автори са застъпени с много голяма сила и в настоящия момент. В учебниците има необходимост от цялото пълно многообразие на български и чужди автори, експертите ще прецизират колко от тях ще бъдат включени.

„Не може да натоварим ученика да учи всичко, което е създадено. Българската литература е много богата и е добре да пощадим ученика", добави Стаматов.

Синдикати: Учебните програми за първи и пети клас са правени „на тъмно“

Зам.-министърът участва в общественото обсъждане на новите учебни програми по БЕЛ и история в Сливен. Сред предложенията, представени от сливенски учители по български език, е да се съвместява прагът на трудност и той да бъде съобразен с възрастовите възможности на учениците, предвид натовареността на учениците, която става все по-голяма.

Друго предложение е практическите упражнения да бъдат равностойни на новите знания, което досега не е залегнало в сегашните програми. Специалистите предлагат и учебният материал да не се смъква от по-горните към по-долните класове, за да може децата да не усвояват само новите знания, но и да умеят да ги прилагат практически. От представените досега 40 предложения, половината от тях са прецизирани, останалите са становища, уточни още зам.-министър Стаматов.

Дискусионните срещи продължават и в градовете Велико Търново, Пловдив и София. Те ще бъдат обобщени и прецизирани, и в края на другата седмица ще бъдат предложени за утвърждаване от министъра на образованието.

Други новини от Сливен