Нелоялните търговски практики сред големите вериги по време на кампании са доста често срещани.
Така например, много често, когато има промоция тип "до изчерпване на количествата", когато посетителят дойде в търговския обект, точно тази стока липсва, но му се предлага алтернативна такава.
Друг подобен пример за нелоялна практика – търговският обект предлага оферта, че при закупуване над определена сума купувачът ще получи безплатно стоки на по-ниска цена; стигайки на касата обаче се оказва, че "подаръкът" липсва, пише БНР. Регистрират се и случаи на предлагане на продуктови групи на обособени места за продажби на по-ниска цена, а на касата се маркира редовната цена на въпросните артикули.
Нарушенията се установяват при провеждането на регулярна контролна дейност или при проверки по сигнали.
КЗК с проверки заради съмнения за договорки между търговските вериги
Експертът от КЗП Истатко Томов съветва потребителите да сравняват цените в няколко търговски обекта, да не се поддават на чара на търговския работник и на шумните рекламни кампании, много внимателно да четат етикета на стоката, а също така да пазят платежния си документ, тъй като той удостоверява договорните отношения с търговеца и дава право на рекламация. И не на последно място: да не се поддаваме на агресивната реклама на уличните търговци, тъй като продаваните там стоки носят по-висок риск.
Сигнали до КЗП могат да се подават на телефон 0 700 111 22.Културата на потребителите се повишава много бавно, смята Богомил Николов от Асоциация "Активни потребители". По думите му, търговците винаги са по-изобретателни, защото са в по-силна позиция, а потребителят винаги е бил в по-слаба позиция, оттам произтичат и огромната неравнопоставеност и необходимостта тя да се преодолее чрез предоставянето на права на потребителите.
В ЕС потребителите са сред най-оправомощените в света. Как се прилагат обаче на практика тези права, е съвсем друг въпрос, посочи Николов.
КЗП има изначален законодателен недостатък – санкциите трябва да бъдат процент от оборота на търговеца, за да може да има по-голям респект към тях, заяви Богомил Николов . Според него има чувство за безнаказаност сред търговците.
Така например, много често, когато има промоция тип "до изчерпване на количествата", когато посетителят дойде в търговския обект, точно тази стока липсва, но му се предлага алтернативна такава.
Друг подобен пример за нелоялна практика – търговският обект предлага оферта, че при закупуване над определена сума купувачът ще получи безплатно стоки на по-ниска цена; стигайки на касата обаче се оказва, че "подаръкът" липсва, пише БНР. Регистрират се и случаи на предлагане на продуктови групи на обособени места за продажби на по-ниска цена, а на касата се маркира редовната цена на въпросните артикули.
Нарушенията се установяват при провеждането на регулярна контролна дейност или при проверки по сигнали.
КЗК с проверки заради съмнения за договорки между търговските вериги
Експертът от КЗП Истатко Томов съветва потребителите да сравняват цените в няколко търговски обекта, да не се поддават на чара на търговския работник и на шумните рекламни кампании, много внимателно да четат етикета на стоката, а също така да пазят платежния си документ, тъй като той удостоверява договорните отношения с търговеца и дава право на рекламация. И не на последно място: да не се поддаваме на агресивната реклама на уличните търговци, тъй като продаваните там стоки носят по-висок риск.
Сигнали до КЗП могат да се подават на телефон 0 700 111 22.Културата на потребителите се повишава много бавно, смята Богомил Николов от Асоциация "Активни потребители". По думите му, търговците винаги са по-изобретателни, защото са в по-силна позиция, а потребителят винаги е бил в по-слаба позиция, оттам произтичат и огромната неравнопоставеност и необходимостта тя да се преодолее чрез предоставянето на права на потребителите.
В ЕС потребителите са сред най-оправомощените в света. Как се прилагат обаче на практика тези права, е съвсем друг въпрос, посочи Николов.
КЗП има изначален законодателен недостатък – санкциите трябва да бъдат процент от оборота на търговеца, за да може да има по-голям респект към тях, заяви Богомил Николов . Според него има чувство за безнаказаност сред търговците.