/ ThinkStock/Getty Images
Министърът на отбраната Красимир Каракачанов е запознал правителството с разчет за средствата, които са необходими, за ремонтиране на вертолетите, които са на земята. По думите на военният министър за възстановяване на летателната годност на част от наличната вертолетна техника на бойната ни авиация са необходими малко над 50 млн. лева.

11 юни: Военен хеликоптер падна край авиобаза Крумово, пилотите загинаха

Каракачанов посочи, че предложенията за промени в ЗОП трябва да се съгласуват с Агенцията по обществените поръчки. Той уточни, че става въпрос единствено за поръчките, свързани с ремонт и поддръжка на бойната техника.

Каракачанов: Армията вече 28 години е заложник на политиката

Министърът отбеляза и възможността да има предварително сключвани договори за ремонти, които да се изпълняват при наличие на средства, за да няма забавяния, причинени от обжалване на процедури със заводите, които трябва да доставят резервните части.

Експерт отговаря: Каква е причината за проблемите в авиацията ни?

В отговор на въпрос Каракачанов потвърди, че в момента няма нито един изправен Ми-17, защото по думите му не може да се разчитат средства само за планов ремонт на една машина годишно.

Ретроспекция: Как се стигна до инцидента край авиобаза Крумово
 
Трябва да се отделят средства за повече вертолети, никой не е предполагал, че ще се случи подобна катастрофа, посочи министърът. По думите му в случаи на пожари могат да бъдат използвани и вертолети "Кугър", но много по-неефективно, защото могат да носят само малко над 1 тон вода, за разлика от 3 тона при Ми-17.
 
Можем да се обърнем към някои частни фирми в България, които имат подобни вертолети, както и към наши съседи и партньори, посочи министърът.

Две са най-вероятните версии за катастрофата с военния хеликоптер

Каракачанов посочи, че не е коректно да коментира възможните причини за инцидента с вертолета Ми-17, при който загинаха двама пилоти, преди да са се произнесли компетентните органи. Все пак той добави, че не е съвсем убеден дали причината е в опашния винт на машината.
 
БТА