/ dariknews.bg
Експерт отговаря: Каква е причината за проблемите в авиацията ни?
97752
Експерт отговаря: Каква е причината за проблемите в авиацията ни?
  • Експерт отговаря: Каква е причината за проблемите в авиацията ни?
Състоянието на българската бойна авиация и инцидентите с жертви тежат на съвестта на политиците ни. Това заяви пред Дарик полковникът от резерва Любен Лозанов, който дълги години отговаря за безопасността на полетите в Щаба на Военно-въздушните сили (ВВС).

Според него основната причина за проблемите в армията и авиацията в частност е, че реформата се прави без участието на професионалистите.

Техническа неизправност свалила военния хеликоптер край Пловдив (ВИДЕО)

При полетите в авиацията винаги има риск. За секунди може да се развие аварийна ситуация, при която практически нищо не може да се направи, коментира о.р. полк. Любен Лозанов.

Той предположи, че до снощния инцидент край авиобаза Крумово се е стигнало заради проблем с опашния винт на самолета. Той е категоричен, че, за да няма инциденти в авиацията, трябва да се лети с изправни, ремонтирани и сигурни самолети, а летците да имат поне 100 летателни часа годишно, което е санитарният минимум. По думите му обаче години наред българските военни пилоти летят значително под този минимум.

Спират полетите в авиобаза Крумово до изясняване на причините за трагедията

"За да няма инциденти и аварийни ситуации в авиацията, трябва да има изправни, ремонтирани, добре поддържани самолети, осигурени с летци, които да летят достатъчно много, за да ги експлоатират безопасно. Българските пилоти летят по 30 часа годишно, а пилотите в НАТО летят между 200 и 300 часа", заяви полк. Лозанов.

Модернизацията на Българската армия е закъснял процес, призна Каракачанов

Ситуацията няма да се промени, докато не се промени отношението на политиците и управляващите към армията като необходим елемент на държавността и към авиацията като специфична сфера, при която се ходи "по ръба на бръснача", посочи още ген. Лозанов.