Трудно може да се говори за пилотска грешка при снощния инцидент с Ми -17, заяви военният министър Красимир Каракачанов след като посети във Военномедицинската болница пострадалия борден техник Алексей Каменов. Водещата версия към момента е техническа повреда в опашния винт на самолета. Армията, в това число и авиацията вече 28 години е заложник на политиците, коментира още Каракачанов.
Най-вероятно става въпрос за повреда в опашния винт на самолета, заяви Красимир Каракачанов и даде подробности за извършените от екипажа полети за деня: "Машината е изпълнила за деня четири полета - сутринта със специалните сили на полигона в Црънча и два пъти на летище "Крумово". Машината е била в изправност, през 2016 г. е минала на ремонт през "Терем - Летец", а през май е минала отново на преглед. Ресурсът й е бил 500 часа, тя е летяла малко повече от 300, говоря след ремонта".
Радев за летците: Време е да се потърси политическа отговорност
"Летците са с опит. Единият има 600 летални часа, другият - 498 часа. Според моето предварително мнение, трудно можем да говорим за пилотска грешка, тъй като хеликоптерът е бил зависнат, както се казва, тоест е бил почти неподвижен. Упражнението, което са изпълнявали, е по спасяване с въже, качване на пострадал. Хеликоптерът е бил почти неподвижен, не е правил някакви сложни маневри или фигури. Най-вероятно става въпрос за повреда в опашния винт, такова е първоначалното впечатление", посочи Каракачанов.
Попитан имат ли политиците вина за състоянието на ВВС, министърът на отбраната отговори: "Армията много отдавна е заложник на политиката, на празни приказки и на безхаберие - от 28 години. Заради рязане и съкращаване в армията и приказки, че не ни трябват пари за ново въоръжение, модернизация или поддръжка, се стига до подобни неща. За две години имаме два подобни инцидента. Миналата година в случая с "Пантера" ставаше дума за нов хеликоптер, а тук става дума за минал на ремонт, като той е може би най-новият от старата техника. През октомври 1989 г. е получен и е влязъл на въоръжение в българската армия. Имаше готовност да се ремонтира другият Ми-17, само че със сегашния закон за обществените поръчки, при който сульо и пульо могат да жалят... Оказа се, че някаква млада девойка, не помня откъде беше, обжалва. Вижте парадокса: техника собственост на Министерство на отбраната, за да бъде ремонтирана във военно-ремонтно предприятие, собственост на Министерството на отбраната, в "Терем - Летец", трябва да прави обществена поръчка! При положение, че в България няма друг, който може го да извърши, законът позволява на всеки, който реши, да обжалва. И ремонтът на другия Ми-17 не е започнал точно поради това обжалване".
Пострадалият борден техник Алексей Каменов е в стабилно състояние, гръдната травма е средно тежка към тежка, кислородозависим е, но на този етап няма опасност за живота, напълно контактен и адекватен е, заяви началникът на ВМА бригаден генерал проф. Венцислав Мутафчийски.
Командирът на ВВС посети авиобаза ,,Крумово“
Най-вероятно става въпрос за повреда в опашния винт на самолета, заяви Красимир Каракачанов и даде подробности за извършените от екипажа полети за деня: "Машината е изпълнила за деня четири полета - сутринта със специалните сили на полигона в Црънча и два пъти на летище "Крумово". Машината е била в изправност, през 2016 г. е минала на ремонт през "Терем - Летец", а през май е минала отново на преглед. Ресурсът й е бил 500 часа, тя е летяла малко повече от 300, говоря след ремонта".
Радев за летците: Време е да се потърси политическа отговорност
БГНЕС
Попитан имат ли политиците вина за състоянието на ВВС, министърът на отбраната отговори: "Армията много отдавна е заложник на политиката, на празни приказки и на безхаберие - от 28 години. Заради рязане и съкращаване в армията и приказки, че не ни трябват пари за ново въоръжение, модернизация или поддръжка, се стига до подобни неща. За две години имаме два подобни инцидента. Миналата година в случая с "Пантера" ставаше дума за нов хеликоптер, а тук става дума за минал на ремонт, като той е може би най-новият от старата техника. През октомври 1989 г. е получен и е влязъл на въоръжение в българската армия. Имаше готовност да се ремонтира другият Ми-17, само че със сегашния закон за обществените поръчки, при който сульо и пульо могат да жалят... Оказа се, че някаква млада девойка, не помня откъде беше, обжалва. Вижте парадокса: техника собственост на Министерство на отбраната, за да бъде ремонтирана във военно-ремонтно предприятие, собственост на Министерството на отбраната, в "Терем - Летец", трябва да прави обществена поръчка! При положение, че в България няма друг, който може го да извърши, законът позволява на всеки, който реши, да обжалва. И ремонтът на другия Ми-17 не е започнал точно поради това обжалване".
Пострадалият борден техник Алексей Каменов е в стабилно състояние, гръдната травма е средно тежка към тежка, кислородозависим е, но на този етап няма опасност за живота, напълно контактен и адекватен е, заяви началникът на ВМА бригаден генерал проф. Венцислав Мутафчийски.
Командирът на ВВС посети авиобаза ,,Крумово“
БГНЕС