28 430 камиона и автобуса на български превозвачи вече са с регистрирани в Националното тол управление бордови устройства и се таксуват чрез тях при преминаването по платените пътища, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" /АПИ/.
От началото на тола на 1 март, въпреки намаления тежкотоварен трафик заради ограниченията срещу разпространението на коронавируса, са купени 342 646 маршрутни карти. Най-предпочитани са каналите за продажба на АПИ. 76 на сто от маршрутните карти са купени през през сайта bgtoll.bg, мобилното приложение, 500-те терминала за самотаксуване или от гишетата на основните ГКПП и в областните пътни управления.
Анализът на данните в Националното тол управление показва, че въпреки извънредното положение и затрудненията заради ограниченията срещу COVID-19, превозвачите не са прекъсвали усилията си да оборудват автопарка си с бордови устройства. От 13 март до днес са регистрирани 9540 машинки.
В първия ден с тол системата са закупени над 10 000 маршрутни карти
Разговорите с всички участници в процеса показват, че е нужно допълнително време в условията на извънредно положение, за да приключи в цялост оборудването на автопарка над 3,5 тона. Затова, отчитайки и затрудненията, които браншът изпитва, до края на извънредното положение - 13 април, се удължава времето за оборудване на тежкотоварните превозни средства. В този период ще продължи правоприлагането на терен от мобилните екипи на тол контрола.
Нарушителите без регистрирани бордови устройства и без активирани маршрутни карти ще бъдат насочвани как да станат изрядни ползватели на платената пътна мрежа. Мобилните екипи също така ще проверяват дали правилно се използват вече активните и монтирани машинки за отчет на тол такси. Основната цел на контролните органи във времето на извънредното положение ще бъде за всяко превозно средство над 3,5 тона да бъде платена дължимата пътна такса според изминатия маршрут, категория и емисионен клас.
Според постъпилата в Националното тол управление информация от националните доставчици на услуги, в процес на монтиране и активиране са близо 10 000 бордови устройства. А през април предстои доставката на още 10 000.
Проф. Олег Асенов: Планирано е обновяването на тол системата да става само нощно време
Пет дружества, вписани в списъка на АПИ като Доставчици на декларирани данни, имат влезли в сила договори с Национални доставчици на услуги и могат да предоставят данни от GPS тракерите за целите на тол таксуването. По предварителни заявки те трябва да осигуряват автоматичното таксуване на повече от 60 000 пътни превозни средства. До момента са подписани договори за над 1500 тежкотоварни автомобила и процесът продължава.
Анализ на приходите от тол такси ще бъде направен след приключването на поне един месец от въвеждането им.
От началото на тола на 1 март, въпреки намаления тежкотоварен трафик заради ограниченията срещу разпространението на коронавируса, са купени 342 646 маршрутни карти. Най-предпочитани са каналите за продажба на АПИ. 76 на сто от маршрутните карти са купени през през сайта bgtoll.bg, мобилното приложение, 500-те терминала за самотаксуване или от гишетата на основните ГКПП и в областните пътни управления.
Анализът на данните в Националното тол управление показва, че въпреки извънредното положение и затрудненията заради ограниченията срещу COVID-19, превозвачите не са прекъсвали усилията си да оборудват автопарка си с бордови устройства. От 13 март до днес са регистрирани 9540 машинки.
В първия ден с тол системата са закупени над 10 000 маршрутни карти
Разговорите с всички участници в процеса показват, че е нужно допълнително време в условията на извънредно положение, за да приключи в цялост оборудването на автопарка над 3,5 тона. Затова, отчитайки и затрудненията, които браншът изпитва, до края на извънредното положение - 13 април, се удължава времето за оборудване на тежкотоварните превозни средства. В този период ще продължи правоприлагането на терен от мобилните екипи на тол контрола.
Нарушителите без регистрирани бордови устройства и без активирани маршрутни карти ще бъдат насочвани как да станат изрядни ползватели на платената пътна мрежа. Мобилните екипи също така ще проверяват дали правилно се използват вече активните и монтирани машинки за отчет на тол такси. Основната цел на контролните органи във времето на извънредното положение ще бъде за всяко превозно средство над 3,5 тона да бъде платена дължимата пътна такса според изминатия маршрут, категория и емисионен клас.
Според постъпилата в Националното тол управление информация от националните доставчици на услуги, в процес на монтиране и активиране са близо 10 000 бордови устройства. А през април предстои доставката на още 10 000.
Проф. Олег Асенов: Планирано е обновяването на тол системата да става само нощно време
Пет дружества, вписани в списъка на АПИ като Доставчици на декларирани данни, имат влезли в сила договори с Национални доставчици на услуги и могат да предоставят данни от GPS тракерите за целите на тол таксуването. По предварителни заявки те трябва да осигуряват автоматичното таксуване на повече от 60 000 пътни превозни средства. До момента са подписани договори за над 1500 тежкотоварни автомобила и процесът продължава.
Анализ на приходите от тол такси ще бъде направен след приключването на поне един месец от въвеждането им.