Надявам се, че ще има възмездие за пострадалата жена в "Слънчев бряг", защото случаят е изключително брутален. Подобни инциденти не бива да се допуска да се случват, каза днес министърът на туризма Николина Ангелкова в коментар за нападението над камериерка в курортния комплекс, извършено от шведски турист.
По думите на министъра всеки гражданин е длъжен да спазва законите в страната, в която се намира. Този швед е длъжен да спазва българските закони, каза Ангелкова. Тя посочи, че по случая има искане за постоянна мярка "задържане под стража" от главния прокурор.
Шокиращо нападение: Швед рита в главата камериерка в Слънчев бряг (ВИДЕО)
Министърът се обърна към всички служители и гости на хотели в страната и ги призова да използват телефонната линия за сигнали и нередности на Министерството на туризма, открита през миналата година. Ангелкова обяви, че ще започне специална кампания за популяризиране на този телефон. Имаме на служители, които са на разположение 24 ч., реагират веднага и препращат сигналите към компетентните органи.
Министърът коментира и темата с категоризацията на местата за настаняване в страната. Тя предлага да бъде премахнат институтът за прекатегоризация, такъв какъвто съществува в момента, и да бъде създаден институт за премахване на звезди. Министърът очаква този институт да започне работа в началото на следващата година, тъй като до края на 2017-а промените в Закона за туризма ще бъдат внесени в Народното събрание.
Шведът, счупил челюстта на камериерка, бил в неадекватно състояние
Важно според Ангелкова е да има ясна регламентация за последиците за хотелите и ресторантите при нарушаване на съответните изисквания. Да е ясно при какви нарушения могат да бъдат отнети звезди, посочи министърът. Предлагаме административните процедури да отпаднат, защото те вече са налични в базата данни на министерството, но за сметка на това да бъдат засилени проверките, каза тя.
По думите й така процедурно ще могат да бъдат облекчени всички собственици на места за настаняване и хранене, а от друга страна, ще доведе до по-голяма саморегулация и от там - до по-високо качество. Сега един хотел и ресторантът в него се категоризират поотделно, което води до различни звезди и до двойна процедура на лицето, което кандидатства, посочи министърът.
По думите на министъра всеки гражданин е длъжен да спазва законите в страната, в която се намира. Този швед е длъжен да спазва българските закони, каза Ангелкова. Тя посочи, че по случая има искане за постоянна мярка "задържане под стража" от главния прокурор.
Шокиращо нападение: Швед рита в главата камериерка в Слънчев бряг (ВИДЕО)
Министърът се обърна към всички служители и гости на хотели в страната и ги призова да използват телефонната линия за сигнали и нередности на Министерството на туризма, открита през миналата година. Ангелкова обяви, че ще започне специална кампания за популяризиране на този телефон. Имаме на служители, които са на разположение 24 ч., реагират веднага и препращат сигналите към компетентните органи.
Министърът коментира и темата с категоризацията на местата за настаняване в страната. Тя предлага да бъде премахнат институтът за прекатегоризация, такъв какъвто съществува в момента, и да бъде създаден институт за премахване на звезди. Министърът очаква този институт да започне работа в началото на следващата година, тъй като до края на 2017-а промените в Закона за туризма ще бъдат внесени в Народното събрание.
Шведът, счупил челюстта на камериерка, бил в неадекватно състояние
Важно според Ангелкова е да има ясна регламентация за последиците за хотелите и ресторантите при нарушаване на съответните изисквания. Да е ясно при какви нарушения могат да бъдат отнети звезди, посочи министърът. Предлагаме административните процедури да отпаднат, защото те вече са налични в базата данни на министерството, но за сметка на това да бъдат засилени проверките, каза тя.
По думите й така процедурно ще могат да бъдат облекчени всички собственици на места за настаняване и хранене, а от друга страна, ще доведе до по-голяма саморегулация и от там - до по-високо качество. Сега един хотел и ресторантът в него се категоризират поотделно, което води до различни звезди и до двойна процедура на лицето, което кандидатства, посочи министърът.