92691
Повече влакове се движат навреме
Значително подобрение показателя да движение на влаковете по график отчитат от БДЖ. В рамките на две седмици изпълнението на графика се е повишило от 70 процента на 90 на сто. Подобрението е факт, без да са ползвани допълнителни ресурси и локомотиви, а само на база по-добра организация, каза служебният транспортен министър Христо Алексиев. Той уточни още, че в рамките на периода на служебния кабинет се търсят варианти за рефинансиране на облигационния заем на БДЖ.
След последните месеци, в които БДЖ имаше проблеми с изпълнението на графика за движение, компанията отчита сериозно подобрение в това отношение за седмици, каза служебният министър на транспорта Христо Алексиев.
През февруари Алексиев смени шефа на БДЖ
"При предишното ръководство графикът за движение се изпълняваше на 70 процента, а в момента е над 90 процента. По-добра организация на локомотиви и подвижен състав. Когато хора, които разбират от работата си, влязат и работят, виждате, че без финансови средства, ефектът е сериозен - 20 на сто по-добро изпълнение за две седмици. Без да говорим за допълнителен финансов ресурс", подчерта министърът.
Алексиев уточни, че процедурите за капиталови ремонти на локомотивите вече са задвижени и би трябвало да започнат в средата на годината. В рамките на служебното правителство се търсят и варианти за рефинансиране на дълговете на БДЖ.
Служебният транспортен министър: БДЖ е пред фалит, трябва екшън план
"В момента наказателната лихва по настоящия заем е 8 на сто. Това е недопустимо, това е загуба на ресурс. За рефинансиране ще говорим с български и чужди банки, като идеята е да се разсрочат плащанията към облигационерите, да се намали лихвата, за да може да се даде възможност на БДЖ да си поеме въздух и да започне да се реализира нормално инвестиционната програма", каза Алексиев.
Към момента БДЖ дължи на облигационерите още около 250 милиона лева, които трябва да бъдат разсрочени.
След последните месеци, в които БДЖ имаше проблеми с изпълнението на графика за движение, компанията отчита сериозно подобрение в това отношение за седмици, каза служебният министър на транспорта Христо Алексиев.
През февруари Алексиев смени шефа на БДЖ
"При предишното ръководство графикът за движение се изпълняваше на 70 процента, а в момента е над 90 процента. По-добра организация на локомотиви и подвижен състав. Когато хора, които разбират от работата си, влязат и работят, виждате, че без финансови средства, ефектът е сериозен - 20 на сто по-добро изпълнение за две седмици. Без да говорим за допълнителен финансов ресурс", подчерта министърът.
БГНЕС, архив
Служебният транспортен министър: БДЖ е пред фалит, трябва екшън план
"В момента наказателната лихва по настоящия заем е 8 на сто. Това е недопустимо, това е загуба на ресурс. За рефинансиране ще говорим с български и чужди банки, като идеята е да се разсрочат плащанията към облигационерите, да се намали лихвата, за да може да се даде възможност на БДЖ да си поеме въздух и да започне да се реализира нормално инвестиционната програма", каза Алексиев.
Към момента БДЖ дължи на облигационерите още около 250 милиона лева, които трябва да бъдат разсрочени.