Служебният министър на транспорта Христо Алексиев
Служебният министър на транспорта Христо Алексиев / БГНЕС, архив
Подобрението в изпълнението на графика на влаковете се дължи на организация и не е глътнало пари
Повече влакове се движат навреме
92691
Повече влакове се движат навреме
  • Повече влакове се движат навреме
Значително подобрение показателя да движение на влаковете по график отчитат от БДЖ. В рамките на две седмици изпълнението на графика се е повишило от 70 процента на 90 на сто. Подобрението е факт, без да са ползвани допълнителни ресурси и локомотиви, а само на база по-добра организация, каза служебният транспортен министър Христо Алексиев. Той уточни още, че в рамките на периода на служебния кабинет се търсят варианти за рефинансиране на облигационния заем на БДЖ.

След последните месеци, в които  БДЖ имаше проблеми с изпълнението на графика за движение, компанията отчита сериозно подобрение в това отношение за седмици, каза служебният министър на транспорта Христо Алексиев.

През февруари Алексиев смени шефа на БДЖ

"При предишното ръководство графикът за движение се изпълняваше на 70 процента, а в момента е над 90 процента. По-добра организация на локомотиви и подвижен състав. Когато хора, които разбират от работата си, влязат и работят, виждате, че без финансови средства, ефектът е сериозен - 20 на сто по-добро изпълнение за две седмици. Без да говорим за допълнителен финансов ресурс", подчерта министърът.

влак Централна гара
БГНЕС, архив

Алексиев уточни, че процедурите за капиталови ремонти на локомотивите вече са задвижени и би трябвало да започнат в средата на годината. В рамките на служебното правителство се търсят и варианти за рефинансиране на дълговете на БДЖ.

Служебният транспортен министър: БДЖ е пред фалит, трябва екшън план

"В момента наказателната лихва по настоящия заем е 8 на сто. Това е недопустимо, това е загуба на ресурс. За рефинансиране ще говорим с български и чужди банки, като идеята е да се разсрочат плащанията към облигационерите, да се намали лихвата, за да може да се даде възможност на БДЖ да си поеме въздух и да започне да се реализира нормално инвестиционната програма", каза Алексиев.

Към момента БДЖ дължи на облигационерите още около 250 милиона лева, които трябва да бъдат разсрочени.