/ netinfo
БДЖ е в критично финансово състояние и не може да чака концесията на Летище София, каза служебният транспортен министър Христо Алексиев. По искане на кредиторите частен съдебен изпълнител вече продава неоперативни активи на дружеството. БДЖ не може да изпълни и заложения за 2017-та график, защото няма достатъчно изправен подвижен състав. По думите на Алексиев настоящият мениджмънт на компанията не е взел необходимите мерки, за да се справи с критичната ситуация.
 
БДЖ е пред фалит и не е в състояние да обслужва пътниците си, каза служебният транспортен министър Христо Алексиев.
 
"Не само от гледна точка на това, че има задължения към кредитори, но и от гледна точка на експлоатацията. За съжаление мениджмънтът на БДЖ не е предприел никакви мерки, за да реши тази ситуация. За мен се очертава като основен краткосрочен проблем фактът, че БДЖ не е в състояние да изпълни графика за движение на влаковете за 2017 г. поради липса на локомотиви, мотриси и подвижен състав", каза служебният министър.

За едно пътуване с БДЖ: Студ, закъснение и 100 лева глоба
 
Алексиев уточни, че до момента не са взети сериозни мерки за разрешаване на проблемите в железница. Не е сключен нито един договор за ремонт или наем на локомотиви, но е даден 1 милион лева за трансбордиране на пътници с автобуси поради липса на влакове.
 
"Не е коректно да стоим и да казваме, че очакваме държавата да ни помогне. Ние трябва да имаме ясен план - както дългосрочен, така и краткосрочен, за да може да се изпълнят ангажиментите. В това отношение съм поискал по най-бързия начин да се даде краткосрочен екшън план как ще се осигури графикът за движение на пътниците за 2017 г.", каза още той.

БДЖ работи усилено за намаляване на проблемите с жп транспорта
 
По думите на Алексиев БДЖ не може да чака концесията на Летище София, защото дотогава може да е в несъстоятелност. Затова трябва да се намери алтернатива, като  едната възможност е рефинансиране на заема на железницата.
 
Що се отнася до концесията на Летище София Христо Алексиев изрази мнение, че е необходимо да има по-сериозен дебат за съдбата на аеропорта и трябва още веднъж да се обсъди дали е най-добре да се развива от държавата или от частни инвеститори.