/ БГНЕС
Министерството за Българското председателство на Съвета на ЕС 2018 категорично се разграничава от внушенията за плагиатство в един от клиповете на Българското председателство "Това е България", съобщиха от министерството.
 
Клип представя България: Няма как да не се влюбиш в нея от пръв поглед (ВИДЕО)

Авторският колектив, разработил и реализирал идеята по представяне на страната ни следва общо установени световни практики и тенденции при филмиране, рекламиране и представяне на природните, културните и исторически дадености на една страна. При реализирането на клипа са използвани съвременните похвати и изразни средства, типични за този жанр.
 
 
You can’t help falling in love with her at first sight

You can't help falling in love with her at first sight! This is the official video presenting Bulgaria during #EU2018BG! Follow the steps of the young couple, portrayed by young actors Lorina Kamburova and Boyko Krastanov - Бойко Кръстанов and discover the diverse nature, ancient history and rich culture of Bulgaria! And since it is the people who make a place, we firmly believe that #UnitedWeStandStrong!

Публикувахте от Българско председателство на Съвета на ЕС - Bulgarian Presidency Council of the EU в 5 януари 2018 г.

В този смисъл да се търсят и откриват прилики с други продукти е неоснователно и некоректно. Стойността на клипа е в оригиналния поглед на неговите автори, на начина и индивидуалния им прочит, с които представят клипа, а не по отношение на изразните средства.
 
Във видеото, изработено от фирмата, спечелила обществената поръчка - "Ди индъстри" ООД, е представена красотата на България през четирите годишни сезона. Клипът показва пътуване през тях, характерни емблематични, исторически и културни паметници, традиции, съхранили духа на българщината през вековете до наши дни.
 
Евродепутатка иска свалянето на клипа за българското председателство (ВИДЕО)

Фактът, че от официалното представяне на клипа - 5 януари 2018 г. досега, е гледан над 1 млн. пъти само в интернет, показва, че той е качествен и атрактивен продукт. Почти всички отзиви в медиите и социалните мрежи са изключително положителни. Доказват го резултатите - по 15 400 души на час са гледали в социалните мрежи филма за България, изготвен за ротационното ни председателство.
 
Справката е за първите 48 часа след представянето на клипа.